فازهای یک و ۲ پل شهدای خلبان کرمان تا پایان سال اجرا می‌شود
تصویر آرشیوی است

کرمان- ایرنا- رییس کمیسیون عمران شورای شهر کرمان در مورد پروژه پل شهدای خلبان این شهر گفت: متاسفانه این پروژه با وجود پیگیری‌های خوب در مقاطع مختلف به دلایل گوناگون طولانی و خارج از صبر و حوصله شده اما در هفته قبل در جلسه پیگیری شهرداری با مشاور، پیمانکار و اعضای شورا جمع بندی شد که تا پایان سال فاز یک و ۲ این پروژه به بهره‌برداری برسد که البته اجرایی شدن این مهم نیاز به رصد روزانه دارد.

به گزارش ایرنا، پل شهدای خلبان بخشی از پروژه مهم بزرگراه شهید سلیمانی است که از ۱۱ سال قبل تاکنون به عنوان مسیر دسترسی به موازات بلوار جمهوری اسلامی مطرح بوده و قرار است شرق و غرب شهر کرمان را به هم متصل و ترافیک سنگین این شهر را کم کند.

از سال ۹۹ تاکنون مسئولان شهر کرمان فاز نخست پروژه بزرگ بزرگراه شهید سلیمانی یعنی از پل کوثر تا پل شهدای خلبان را به طول سه کیلومتر در چند بخش پیگیری کردند و در نهایت خرداد ۱۴۰۲ بخش نخست این فاز از تقاطع بلوار «عطا احمدی» به سمت بلوار «امام حسن (ع)» به بهره برداری رسید.

اما در ادامه اجرای فاز نخست بزرگراه شهید سلیمانی (از پل کوثر تا پل شهدای خلبان) موضوع تملک ۱۴ ملک دغدغه دیگر برنامه‌ریزان شهری بود که البته این دغدغه در اوایل سال ۱۴۰۳ برطرف شد. اما بعد از ان تعارضات مختلفی از جمله بر سر زمین‌های محیط زیست نیز به وجود آمد و بخشی از زمین های متعلق به این اداره کل نیز در مسیر اجرای پل مشکل ساز شد.

البته امروز دوشنبه ۱۹ شهریور در یکصد و هفتاد و دومین نشست علنی شورای اسلامی شهر کرمان سرنوشت افتتاح پُل مهم شهدای خلبان کرمان که چندبخش مهم این شهر را به هم متصل می‌کند مجدد مطرح شد.

شورای کرمان: فاز یک و ۲ پل شهدای خلبان کرمان تا پایان سال اجرا می‌شود
تصویر آرشیوی است

منصور ایرانمنش رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان در همین زمینه گفت: در هفته قبل در جلسه پیگیری شهرداری با مشاور، پیمانکار و اعضای شورا جمع بندی شد که تا پایان سال فاز یک و ۲ این پروژه به بهره برداری برسد که البته اجرایی شدن این مهم نیاز به رصد روزانه دارد.

وی ادامه داد: بیشتر از این مردم تحمل ادامه طولانی شدن این پروژه را ندارند، البته چون با اجرای این پروژه راه کاملا مسدود شده قرار شد کنارگذری باز شود تا حدی معضل ترافیکی آن منطقه را حل کند.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان تاکید کرد: حجم کار در پل شهدای خلبان به اندازه سه یا چهار پروژه ای است که قرارگاه خاتم در سطح شهر کرمان اجرا کرده است، البته بحث معارضات برق،آب و اداره محیط زیست نیز در طولانی شدن این پروژه بی تاثیر نبود.

وی تاکید کرد: البته با تدابیر شورا مشکل کسبه ناراضی محدوده این پل نیز رفع و از آنان دلجویی شد.

در همین زمینه بخوانید:

عضو شورا: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید زنگی آبادی طبق برنامه درحال انجام است

ایرانمنش البته به تقاطع غیرهمسطح شهید زنگی آبادی (شرف آباد) هم گریزی زد و گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید زنگی آبادی(شرف آباد) نیز در سطح شهر در حال اجرا است و تا الان مطابق برنامه پیش رفته و البته رصد روزانه در مورد این پروژه هم همواره نیاز است.

وی ادامه داد: پروژه‌های عمرانی دردسرها و گرفتاری‌های خاص خود را دارد که می‌طلبد با همکاری مردم به زودی شاهد افتتاح این پروژه‌ها باشیم.

در همین زمینه بخوانید:

ستاد استقبال از ماه مهر تشکیل شود

شورای کرمان: فاز یک و ۲ پل شهدای خلبان کرمان تا پایان سال اجرا می‌شود
تصویر آرشیوی است

موضوع بازگشایی مدارس و آمادگی شهر برای این رویداد هم از موضوعات مطرح در این نشست شورا بود که سید محمدصادق تقوی رییس کمیسیون هوشمندسازی و شفافیت شورای اسلامی شهر کرمان در همین زمینه خطاب به شهرداری گفت: معمولا ایام نوروز که می‌شود ستاد استقبال از بهار را تشکیل می‌دهیم اما خواهش دارم ستاد استقبال از ماه مهر و بازگشایی مدارس نیز به منظور بررسی موضوعات ترافیکی ایجاد شود مثلا در این راستا تا جایی که من می‌دانم در بسیاری از شهرها در ایام نزدیک به شروع مدارس مجوز حفاری در جاهای مختلف شهر را نمی‌دهند.

حسین چناریان رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر کرمان هم در ادامه صحبت‌های تقوی گفت: در شرایط انضباط ترافیکی با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نیاز است شهرداری با انجام اقداماتی مانند نصب علائم و بحث استفاده از همه ظرفیت‌ها برای روان ‌سازی ترافیک آماده شود.

وی ادامه داد: هنوز مدارس آغاز نشده، در ۲ مقطع صبح و عصر ترافیک در سطح شهر داریم، و بار سنگینی در بخش عمده‌ای از فضای تجاری سطح شهر ایجاد شده است.

گلایه عضو شورا از روشنایی نامناسب سطح شهر

شورای کرمان: فاز یک و ۲ پل شهدای خلبان کرمان تا پایان سال اجرا می‌شود

روشنایی نامناسب معابر هم در این نشست شورا از سوی چناریان مطرح شد و گفت: با شرکت توزیع برق شمال باید جلسه مشترکی برگزار شود، شرایط روشنایی معابر، کوچه و حاشیه‌های شهر به شدت فضای ناامنی برای شهروندان ایجاد کرده است و با این شرایط مردم در بخش استفاده از سطح شهر محروم می‌شوند.

در همین زمینه بخوانید:

بیلبورد تصاویر قهرمان پارالمپیکی در شهر کرمان نصب شود

شورای کرمان: فاز یک و ۲ پل شهدای خلبان کرمان تا پایان سال اجرا می‌شود
«سعید افروز» دارنده مدال طلای رشته پرتاب نیزه در پارالمپیک

موضوع قهرمانان پارالمپیکی هم از موضوعات این نشست شورا بود که تقوی عضو شورا در همین زمینه گفت: در سطح شهر بیلبوردهایی برای این قهرمانان نصب شود.

اقدامات مربوط به سالگرد شهید سلیمانی زودتر انجام شود

شورای کرمان: فاز یک و ۲ پل شهدای خلبان کرمان تا پایان سال اجرا می‌شود

البته در این نشست شورا گریزی هم به سالگرد شهادت شهید سلیمانی زده شد و محمدامین شمسی رییس کمیسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی شورای شهر کرمان در همین زمینه گفت: کارهایی که قرار است در گلزار شهدا و جنگل قائم با توجه به سالگرد شهید سلیمانی انجام شود خیلی زودتر در دستور کار قرار گیرد تا نزدیک سالگرد حجم اقدامات زیاد نشود.

کوچه‌های مناطق حاشیه شهر آسفالت شود

شورای کرمان: فاز یک و ۲ پل شهدای خلبان کرمان تا پایان سال اجرا می‌شود
تصویر آرشیوی است

و اما فتح الله مویدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای کرمان هم به موضوع آسفالت معابر سطح شهر در این نشست شورا اشاره کرد و گفت: در مورد آسفالت با توجه به نزدیک بودن زمستان، به کوچه‌های حاشیه شهر هم توجه شود، در فصل زمستان مدرسه رفتن بچه های این مناطق مشکل‌ساز خواهد بود

در نشست فوق‌العاده علنی شورای شهر چه گذشته؟

یکصد و هفتاد و دومین نشست علنی شورای اسلامی شهر کرمان بخش دومی هم داشت و در نشست فوق العاده این شورا ۲ موضوع بررسی طرح میدان ابتدای هفت باغ و بررسی اصلاحیه بودجه در خصوص قرارگاه خاتم الانبیا (ص) مطرح شد.

در ابتدای این نشست فوق‌العاده بعضی از اعضای شورا مطرح کردند که این موضوعات غیرعلنی مطرح شود چون به بحث کارشناسی نیاز دارد، امینی زاده رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان در همین زمینه گفت: در مورد طرح میدان ابتدای هفت باغ پیشنهادی در شهرداری با توجه به اینکه مالکیت این میدان پنجاه، پنجاه میان شرکت عمران علوی و شهرداری است، مطرح شده بود. آیا واقعا توجیه این است که رسانه ها و مردم از این پیشنهاد مطلع نباشند؟

بعد از این صحبت‌ها از اعضای شورا که موافق جلسه غیرعلنی بودند خواستند نظر خودشان را بگویند، حسین چناریان رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر کرمان هم در همین زمینه گفت: طرح یک مبحث کلی بدون بحث‌های کارشناسی موضوعیت ندارد زیرا این طرح میدان ابتدای هفت باغ موضوعی بسیار مهم است و نظرم این است که این موضوعات در یک یا حداقل ۲جلسه کارشناسی مطرح شود و بعد نتیجه آن را به مردم بگوییم.

علیرضا نادری رییس شورا هم گفت: بحث غیر علنی بودن به معنی محرمانه بودن نیست زیرا ابعاد مساله برای خود ما هم روشن نیست. در نهایت مقرر شد بحث بررسی طرح میدان ابتدای هفت باغ به منظور بحث‌های بیشتر و چکش کاری به کمیسیون‌های عمران و بودجه شورا برود.

بحث اصلاحیه بودجه در خصوص قرارگاه خاتم الانبیا (ص) هم دومین موضوعی بود که در نشست فوق العاده علنی مطرح شد، اضافه شدن چهار هزارو ۸۰۰ میلیارد ریال به سقف بودجه شهرداری در جهت این اصلاحیه از موضوعات طرح شده در این نشست شورا بود.

در نهایت از ۱۰ نفر اعضای حاضر در انتهای نشست شورا ۹ نفر با این اصلاحیه موافق بودند و یک نفر(علیرضا نادری رییس شورا) رای مخالف داد و مصوب شد چهار هزارو ۸۰۰ میلیارد ریال به سقف بودجه شهرداری اضافه شود و آنطور که محمد رضا کمساری نایب رییس شورا در ادامه گفت که بودجه(هفتاد هزارو ۷۳۳ میلیارد ریالی) شهرداری کرمان با چهار هزارو ۸۰۰ میلیارد ریال افزایش بودجه به ۸۰ هزارو ۳۱۱ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha