آموزش و مانور زلزله در بیش از ۷۰ مدرسه شاهرود انجام شد

شاهرود - ایرنا - معاون مدیرعامل و رییس جمعیت هلال احمر شاهرود گفت: آموزش‌های طرح «دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت»(دادرس)، «هر مربی، تربیت ۱۱۲ عضو آماده» (همتا) و مانور زلزله طی ۶ ماهه نخست ۱۴۰۲ در بیش از ۷۰ مدرسه متوسطه اول این شهرستان برگزار شد.

علی عامریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در مدرسه‌های شاهرود افزود: این دوره‌ها به منظور افزایش سطح آموزش دانش‌آموزان با مخاطره‌ها و حوادث مترقبه و آشنایی با هلال احمر و سازمان‌های امدادرسان برگزار شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان هلال احمر شاهرود طی ۶ ماهه نخست امسال برای افزایش آگاهی علمی و عملی اقشار مختلف مردم در مناطقی از این شهرستان ۵۰ کارگاه آموزشی برگزار کردند، گفت: این کارگاه‌های آموزشی با موضوع سلامت بانوان، پیشگیری از اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی، مهارت‌های زندگی، عفاف و حجاب، کمک‌های اولیه و نیاز محلی برگزار شد.

رییس جمعیت هلال احمر شاهرود با اشاره به اینکه ۹۱۵ میلیون ریال برای حمایت و درمان بیماران نیازمند این شهرستان در بازه زمانی بهار و تابستان ۱۴۰۲ به ۳۹ مددجو پرداخت شد، ابراز کرد: گروه‌های امداد و نجات این نهاد طی ۶ ماهه نخست امسال در بیش از ۲۱ مورد خدمات امدادی برای جست‌وجو و نجات گمشدگان در جنگل ابر، تصادفات جاده‌ای، خدمات‌رسانی در سیل منطقه پیرمردان و اجرای مانور فرضی در دستگاه‌های اجرایی شرکت کردند.

وی ادامه داد: ۸۱۵ پرس غذا شامل گوشت، غذای گرم و ساندویچ در اعیاد غدیر، قربان و روز عرفه بین نیازمندان شهرستان توزیع شد.

عامریان با بیان اینکه برای پاسخگویی و رفع نیاز شهروندان طی نیمه نخست امسال ۹ میز خدمت‌رسانی در محل مصلی نماز جمعه، شهرک پردیس و شهرک ولیعصر(عج) برپا شد، اظهار کرد: چهار کاروان سلامت و طرح نذر اردوهای جهادی و خدمت‌رسانی به مناطق محروم در منطقه پردیس این شهر و روستای خانخودی جهت توزیع ۴۰ بسته معیشتی و بهداشتی اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح ارمغان مهر۲۰ بسته نوشت‌افزار تهیه و بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد، افزود: ارزش هر یک از این بسته‌ها بیش از هشت میلیون ریال است.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha