برنامه‌ریزی برای دسترسی آسان مردم به شُعب اخذ رای اصفهان ضروریست

اصفهان- ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: در جانمایی شعبه‌های اخذ رای اصفهان بر اساس معیار دسترسی آسان، تعادل و تراکم جمعیت با دقت برنامه‌ریزی شود.

به گزارش ایرنا؛ محمدرضاجان نثاری روز یکشنبه در بیست‌ و ششمین جلسه ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: نخستین ملاک برای جانمایی شعبه‌های اخذ رای این است که دسترسی مردم به آنها راحت باشد.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه فرایند انتخابات بر اساس تقویم انتخابات بخوبی پیش می‌رود، افزود: متقاضیانی که عدم تأیید یا عدم احراز صلاحیت شدند در فرصت زمانی مقرر شده اعتراض خود را به هیأت نظارت شورای نگهبان اعلام کردند و هیأت نظارت نیز در فرصت ۵۰ رورزه‌ای که دارد، اعتراضات را بررسی می‌کند.

جان نثاری افزود: ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری نیز انجام شد و مرحله بعدی در این فرایند که بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان است، در حال انجام است.

جان‌نثاری با بیان اینکه همه فعالیت‌ها در حوزه برگزاری انتخابات براساس قانون انجام می‌گیرد، افزود: فرایند بررسی صلاحیت در هیأت‌های اجرایی یکی از مراحل انتخابات است و کسانی که به عدم تأیید صلاحیت و عدم احراز صلاحیت خود اعتراض داشتند، می‌توانستند اعتراض کنند.

وی افزود: عدم تأیید و یا عدم احراز به این معنی نیست که صلاحیت متقاضی زیر سووال رفته است بلکه ممکن است بدلایل متعدد از جمله عدم ارائه مدارک و اطلاعات یا نقص در مدارک اتفاق افتاده باشد که متقاضیان می‌توانند سوابق خود را به هیأت‌های نظارت ارائه دهند.

به گفته وی، نظر نهایی درباره صلاحیت ها را هیأت نظارت و شورای نگهبان اعلام می‌کند.

به گزارش ایرنا، پس از پایان فرایندهای قانونی، ۷۲۵ داوطلب برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان نام نویسی و ۲۷ نفر از آنها با مراجعه به فرمانداری، انصراف خود را اعلام کردند.

بررسی صلاحیت‌ داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی یک فرایند چند مرحله‌ای است و اکنون مرحله بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیات‌های اجرایی در فرمانداری‌ها در مهلت قانونی انجام شد.

فرصت مراجعه به هیأت‌های اجرایی در قانون برای متقاضیان در نظر گرفته شده است تا از دلایل عدم تایید خود مُطلع شوند. همچنین امکان شکایت به هیأت نظارت برای داوطلبان نیز در نظر گرفته شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha