۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۴۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85290271
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سازمان ملل: از فردا در سوخت رسانی به غزه ناتوان هستیم

 نیویورک – ایرنا- آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) اعلام کرد که هیچ سوختی برای استفاده در کامیون های خود  ندارد و نمی تواند در روز سه شنبه از طریق گذرگاه رفح به غزه امداد رسانی کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، توماس وایت، مدیر امور آنروا در نوار غزه، روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که این آژانس حدود ۸۰ کامیون در ناوگان خود دارد که از طریق گذرگاه رفح که مصر را به غزه متصل می کند، محموله های امدادی را به غزه منتقل می کنند.

وی گفت: ما هیچ سوختی برای استفاده در این کامیون ها نداریم. فردا کمک ها از مصر دریافت نخواهند شد.

وایت افزود که باید هر ۱۰ روز بیش از ۷۰۰ کامیون کمک وارد غزه شود تا به رفع نیازها کمک کند که ارائه کمک"همگام با تقاضا نیست."

آنروا در ۲۵ اکتبر هشدارهای مشابهی در مورد کاهش ذخایر سوخت خود صادر کرده بود. این نهاد در آن زمان اعلام کرد که اگر سوخت مورد نیاز آن ظرف یک روز تامین نشود، مجبور خواهد شد عملیات در غزه را متوقف کند.

وایت توضیح داد که در دو هفته و نیم گذشته، این نهاد از سوخت یک مخزن استراتژیک در داخل غزه پس از گفتگو با ارتش اسرائیل استفاده کرده است.

به گفته وایت، این مخزن که از طریق یک خط لوله مصر، سوخت را دریافت می کند و ظرفیت یک میلیون لیتری دارد، اکنون کاملاً خالی شده است.

وایت گفت که آنروا طی چند روز گذشته "به طرفین مختلف پیام داده مبنی بر اینکه ذخایر مخزن در حال اتمام است.

او افزود که مذاکرات برای سوخت رسانی به این مخزن در "بالاترین سطح کابینه اسرائیل" متوقف شده است.

وایت تاکید کرد که عملیات کمک رسانی آنروا در غزه "محدود شده است" و هشدار داد که وضعیت در روزهای آینده "بسیار سخت خواهد شد".

او گفت که آژانس مجبور خواهد شد برخی خدمات از جمله کارخانه های نمک زدایی و جمع آوری زباله را به طور کامل متوقف کند.

وایت هشدار داد که "ظرفیت واقعی" شیوع وبا به دلیل زباله ها خیابان های غزه وجود دارد.

به گزارش ایرنا، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، نیروهای مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و همچنان در حال بمباران این منطقه است.

در کنار اقدامات جنایت بار رژیم تل آویو در غزه که هر روز ابعاد بیشتری می یابد، حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

نگرانی‌های جهانی به فاجعه انسانی و کشتار بی ترحم مردم غزه و درخواست ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسراییل، رو به افزایش است اما رژیم صهیونیستی همچنان بی وقفه بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم تاکید کرده که اصلا مساله آتش بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه ها و طرح های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی نیز تاکنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان، به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha