واکنش برخی اعضای شورا به احتمال مسکن سازی چینی‌ها در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران در تذکرهای خود با انتقاد از حضور شرکت‌های ساختمانی چینی در پایتخت برای ساخت مسکن، خواستار ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه از سوی شهرداری برای قانع کردن شورا شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر روز یکشنبه در دویست و سیزدهمین جلسه شورا با انتقاد از مطرح شدن موضوع مشارکت چینی‌ها برای ساخت مسکن در تهران افزود: تذکر جدی می‌دهم که شهرداری در این زمینه اقدام نکند.

وی با اشاره به اینکه شعار «تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام» و فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص ادامه داد: موضوع حضور شرکت‌های ساختمانی چینی در مناطق بافت فرسوده برای ساخت مسکن در تهران توسط معاون شهرسازی و معماری شهرداری، بازتاب زیادی داشته است.

امانی یادآور شد: بحث خرید اتوبوس از چین بنابر شرایط اضطرار است و با توجه به مشکلات شهروندان در بخش حمل و نقل عمومی، ناچاریم نسبت به تولید انبوه و واردات سریع اتوبوس اقدام کنیم و در مترو نیز از پیش وابستگی داشته‌ایم و قرارداد آن منعقد شده است اما در حوزه ساخت مسکن توانایی و ظرفیت کافی در داخل وجود دارد.

خارجی‌ها قبلا هم در حوزه ساخت و ساز مشارکت داشته‌اند

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران هم در واکنش به سخنان امانی، گفت: در صحن جوری صحبت شد که انگار نخستین بار است که قرار است خارجی‌ها در ایران مسکن بسازند اما قبلا این تجربه را در پرند داشته‌ایم.

پرویز سروری افزود: دولت قرار است چهار میلیون مسکن در مدت چهار سال در کشور بسازد و می‌توانیم از ظرفیت شرکت‌های معتبر خارجی برای تحقق این وعده دولت استفاده کنیم.

به گفته وی، هنر تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها را باید پیش بگیریم چون سرمایه گذاری یک هنر است و باید دست شهرداری را در این بخش گرفت.

سروری همچنین ضمن تقدیر از طرح آرمان به ویژه در حوزه اعتکاف نیز گفت: ۳۰ هزار دانش آموز در این طرح شرکت کردند که برخی از آنها حتی تا به حال پا به مسجد نگذاشته بودند.

از سوی دیگر چمران هم گفت: چینی‌ها قرار است در حوزه مسکن سرمایه گذاری کنند و نه ساخت و ساز.

رییس شورای شهر همچنین با تقدیر از پیروزی یوزهای ایرانی برابر ژاپن در رقابت های جام ملت های آسیا، افزود: فینال این مسابقات همزمان با ۲۲ بهمن برگزار می شود که امیدواریم ایران با حضور در دیدار فینال، در این روز قهرمان آسیا شود.

وی ادامه داد: درست است ورزشکار نیستم اما ورزش و وقایع آن را دنبال می‌کنم.

همچنین مهدی عباسی دیگر عضو شورای شهر تهران تذکر داد: شهرداری فرصت آذین بندی شهر به مناسبت دهه فجر را از دست ندهد؛ آیین‌های مختلفی از جمله ۲۲ بهمن، ماه شعبان و رمضان و عید نوروز را در پیش داریم که همه اینها فرصت است.

جمع آوری ۱۷ هزار معتاد متجاهر در تهران

ئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تاکنون ۱۷ هزار معتاد متجاهر جمع آوری شده است، اظهار کرد: با توجه به آمار ۲۱ هزار نفری معتادان، باید نزدیک به پنج هزار نفر دیگر جمع ‌آوری شوند.

حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری با اشاره به اینکه بیش از هشت هزار ظرفیت جدید در مراکز یاور شهر توسط شهرداری تهران ایجاد شده است، افزود: اکثر کلونی‌های بزرگ تجمع معتادان جمع آوری شده است.

به گفته وی، معاونت عمرانی طی مدت کوتاهی فضایی را که پیش از این در اختیار اتوبوسرانی بود، در اختیار گرفت و برای ساخت فاز دوم مرکز یاور شهر ۹ در آن اقدام کرد.

حجت الاسلام آقامیری گفت: این دغدغه شورا و شهرداری بود و امیدواریم تا پایان سال تمام معتادان متجاهر جمع آوری شوند و دیگر در سطح شهر شاهد تجمع معتادان نباشیم.

به گفته وی، مسوولیتی که رییس جمهور به شهردار تهران در خصوص ساماندهی آسیب‌های اجتماعی واگذار کرد، نشان دهنده توان و ظرفیت نیروهای انسانی شهرداری در این زمینه است.

اعضای شورای شهر تهران در ابتدای سخنان خود در جلسه امروز، پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر ژاپن را تبریک گفته و برای بازیکنان کشورمان در ادامه مسابقات آرزوی موفقیت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha