مصوبه سفر رییس جمهور به داد بیماران صعب العلاج در کهگیلویه و بویراحمد رسید

یاسوج - ایرنا -مصوبه سفر رییس جمهور منجر به اعطای مجوز فعالیت به داروخانه هلال احمر در کهگیلویه و بویراحمد شد و این امر مشکل تامین داروهای کمیاب و تک نسخه ای را برای بیماران نیازمند مرتفع می کند.

به گزارش ایرنا، بیماران صعب العلاج ساکن کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اینکه برخی داروها تنها در داروخانه های هلال احمر عرضه می شود ناچارند رنج سفر را بر خود هموار کرده و برای تهیه داروهای مورد نیاز خود به استان فارس سفر کنند.

سال هاست که داروخانه هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج مجوز نداشت و به صورت پاره وقت فعالیت می کرد تا اینکه این واحد به علت نداشتن مجوز فعالیت تعطیل شد و بیماران صعب العلاج یا خانواده آنان برای تامین داروهای مورد نیاز خود آواره شهرهای مجاور می شدند.

مسوولان جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد که تلاش های گسترده ای برای اخذ مجوز این واحد خدماتی انجام داده بودند این موضوع مهم را در سفر رییس جمهور به استان مطرح کردند و اعطای مجوز به استان در مصوبه ای تصویب شد.

در حالی که کمتر از چهار ماه از سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان می گذرد این مصوبه گره گشا شده است و باعث رضایت بیماران صعب العلاج در استان شده است.

لبخند رضایت بر لبان بیماران

یک شهروند که پیوند عضو انجام داده است می گوید: برای تهیه داروهای خود بارها به شهر شیراز سفر کرده ام و خبر اخذ مجوز داروخانه هلال احمر و بی نیاز شدن به انجام چند سفر به صورت چند بار در سال باعث خوشحالی من و خانواده ام شده است.

مریم رضازاده با اشاره به هزینه های سرسام آور سفر از اقامت تا حمل و نقل تاکید کرد: ایجاد داروخانه هلال احمر از نیازهای استان بوده که جای خالی آن منجر به افزایش هزینه های درمانی برای بیماران شده است.

یکی دیگر از بیماران نیازمند که خود را علیرضا معرفی کرد می گوید: اگرچه در برخی موارد داروهای کمیاب مورد نیاز خود را از داروخانه های سپاه تهیه می کنیم اما نبودن داروخانه هلال احمر سفرهای درمانی زیادی را به من و خانواده ام تحمیل کرده است.

وی از مسوولان برای فراهم کردن شرایط فعالیت داروخانه هلال احمر در کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد و افزود: وعده راه اندازی این زیرساخت در یک ماه آینده بیماران را به آسایش بهتر امیدوار کرده است.

اخذ مجوز داروخانه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت:مجوز فعالیت داروخانه هلال احمر استان پس از ابلاغ مصوبه سفر رییس جمهور پاییز امسال صادر شده است.

کاظم فلاح دوست افزود: ۸۰ متر مربع به فضای قبلی داروخانه هلال احمر در شهر یاسوج اضافه شده و امید می رود این طرح ظرفیت ۲ ماه آینده بهره برداری شود.

وی بیان کرد:تمام داروخانه های خاص و تک نسخه ای از سوی داروخانه هلال احمر عرضه می شود.

مصوبه سفر رییس جمهور به داد بیماران صعب العلاج در کهگیلویه و بویراحمد رسید

فلاح دوست تصریح کرد:روزانه چهار نفر برای تامین داروهای کمیاب به هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد مراجعه می کنند. در داروخانه هلال احمر انواع داروها با تعرفه دولتی عرضه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha