هنر رساترین و بهترین زبان انتقال پیام در جامعه است

ساری - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از هنر به عنوان رساترین و بهترین زبان انتقال پیام در عصر حاضر نام برد و گفت: تاثیر مقوله هنر بر روح و روان انسان عمیق و ماندگار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم عزیززاده گرجی روز چهارشنبه در اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران با بیان اینکه امروز در دنیا صرف داشتن پیام کافی نیست بلکه باید به راه های انتقال آن نیز آشنایی کافی داشته باشیم و زبان هنر یکی از موثرترین روش ها برای انتقال پیام است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مباحث درسی در بسیاری از کشورهای دنیا در قالب هنر به دانش آموزان آموزش داده می شود چرا که زبان هنر از اثرگذاری بسیار بالایی برخوردار است که می تواند تا عمق جان بشر نفوذ کند.

وی با اشاره به اینکه مازندران با قدمتی کهن دارای فرهنگ، آیین و رسوم و بسیاری از مفاخر و مشاهیر است که هر کدام از آنها می توانند در قالب محتوا و پیام به مردم معرفی شوند، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا این عناصر تاثیرگذار در قالب هنر به نسل امروزی منتقل شود.

عزیززاده گرجی اظهار داشت: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، اقشار مختلف مردم و به ویژه نسل جوانان را با فرهنگ کهن و مفاخر و مشاهیر مازندران بیشتر کنیم چرا که آنان هویت اصلی این مرز و بوم هستند.

وی با اشاره به اینکه باید زمینه های هنری را در جامعه برای معرفی تاریخ، فرهنگ و هنر استان مازندران فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: زمینه حضور و فعالیت هنرمندان باید در عرصه نمایش صحنه ای، خیابانی و عروسکی در استان بیش از پیش فراهم شود هر چند که این مهم در استان در حال انجام است.

هنر رساترین و بهترین زبان انتقال پیام در جامعه است

سرپرست معاونت سیاسی و امنیت استانداری مازندران با بیان اینکه از فعالیت های هنری حمایت می کنیم و آماده هرگونه همکار با هنرمندان هستیم، گفت: یکی از بهترین راه های حمایت، حضور مردم و مسئولان به همراه خانواده های آنها در همین نمایش های هنری است و تنها در این صورت می توان تصمیم درستی اتخاذ کرد.

عزیززاده گرجی بیان کرد: ظرفیت ها و مزیت های هنری مازندران بی شمار است و باید شرایطی فراهم شود تا زمینه فعالیت آنها نیز در جامعه بیشتر شود.

وی با اشاره به گردشگر پذیر بودن مازندران و حضور میلیون ها مسافر و گردشگر به این استان، بر لزوم فعالیت بیشتر نمایش های خیابانی و صحنه ای تاکید کرد و گفت: اگر پیام مهمی داریم باید زبان انتقال آن را نیز بدانیم که بی شک یکی از اثرگذارترین راه ها، زبان هنر است.

وی گفت: هنر نمایش می‌تواند منشاء تحولات فرهنگی و اجتماعی در کشور باشد و امیدوارم هنرمندان به این رسالت تاثیر گذار و مهم توجه بیش از پیش داشته باشند.

در سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران، ۱۰ گروه نمایشی از روز شنبه در ساری با یکدیگر به رقابت پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha