استاندار اردبیل: برای ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی تلاش می‌کنیم

اردبیل- ایرنا- استاندار اردبیل با اشاره به تلاش‌ها برای پیگیری تحقق زنجیره‌های تولید در استان گفت: اگر در حوزه‌های گردشگری، صنعت و کشاورزی زنجیره‌های تولید را سال آینده تکمیل کنیم، به طور قطع ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی جدید و پایدار در استان قابل تحقق است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحامد عاملی روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح توسعه یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی اردبیل اظهار کرد: امید می‌رود تا پایان دولت با تلاش کارگران، تولیدکنندگان و کارآفرینانی که همه سختی‌ها و مشکل‌ها را به جان خریدند و در حوزه تولید کالا و خدمات گام برداشتند، مشکل‌هایی که در راه تحقق این هدف وجود دارد، برطرف شود.

وی افزود: مهمترین مساله‌ای که در بحث صنعت پیگیری می‌شود، تکمیل زنجیره‌های تولید در استان اردبیل است؛ زیرا هر زنجیره‌ای که در استان در حوزه تولید تکمیل شود، یک ثروت بسیار مهم و اساسی برای همه مردم استان ما ایجاد می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: امروز یکی از حوزه‌هایی که شاهد هستیم زنجیره‌های آن در استان تکمیل شده، همین آسانسور و پله‌برقی است که در این مجموعه عملی شده و به تدریج تکمیل‌تر هم خواهد شد.

وی اضافه کرد: چکیده همه نظریه‌های توسعه تنها تولید است و امروز اگر کشوری با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت، اقتصاد دوم دنیا شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها در ۱۰ سال آینده اقتصاد نخست دنیا خواهد شد، تنها به واسطه توجه به مقوله تولید است.

عاملی تصریح کرد: هر کسی که در مقابل تولید باشد، به طور حتم در مقابل منافع ملت و کشور است؛ هر کسی که مانع تولید در کشور باشد، خیانتش بالاتر از کسانی است که خارج از کشور شبانه‌روز برای کشور نقشه می‌کشند.

مقام عالی دولت در استان اردبیل عنوان کرد: امروز اساسی‌ترین رسالت، راهبرد و آن چیزی که مقام معظم رهبری نیز از روی علم، آگاهی و تسلط مورد تاکید قرار دادند و برای عزت ملت ما می‌تواند اساسی‌ترین اثربخشی را داشته باشد، بحث تولید است و همه باید در راه تحقق آن تلاش کنیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: مدیران باید به هر شخصی که می‌خواهد گامی در راه تولید برداردکمک کنند و بر مجموعه‌های خود نظارت داشته باشند تا شخصی دانسته یا نادانسته جلو پیشرفت کار را نگیرد.

وی گفت: تنها راه عزت و نجات ما این است که امروز در کشور تولید را پاس بداریم و صیانت کنیم، تا واحدهایی از این دست افزایش یابد و زنجیره‌ای دیگر به بخش تولید اضافه شود؛ زیرا نتیجه آن ایجاد ثروت عمومی بیشتر برای استان و کشور خواهد بود.

عاملی با اشاره به تشکیل زنجیره‌های تولید در حوزه صنایع سلولزی، قطعات خودرو و صنایع غذایی در استان افزود: این تکمیل زنجیره‌های تولید اساسی‌ترین راه نجات اردبیل در بحث فاصله درآمد سرانه با میانگین کشوری می‌باشد که با تاسف در حال حاضر میانگین استان نصف میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: مسیری که در استان اردبیل در حال طی شدن است، به تدریج اثرهای خود را نشان می‌دهد؛ چنان که آمار سال ۱۴۰۱ وزارت امور اقتصادی و دارایی و مقایسه آن با آمارهای سال ۱۴۰۰ بیانگر رو به کاهش بودن فاصله درآمد سرانه استان و کشور است.

استاندار اردبیل تاکید کرد: اگرچه عده‌ای هم نشسته‌اند و به هر شخصی که گامی برمی‌دارد، سنگی می‌اندازند؛ اما نباید به حاشیه‌ها توجه داشت، زیرا معامله ما با خدا و توجه‌مان تنها به منافع و عزت ملت و رشد و توسعه کشور است و باید با همه توان این مسیر را طی کنیم.

به گزارش ایرنا طرح توسعه یک واحد تولید آسانسور و پله‌برقی با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی و ایجاد ۱۵۰ فرصت شغلی در ادامه این آیین مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بیش از یک هزار واحد تولیدی در استان اردبیل فعالیت دارند که از میان آنها ۷۰۰ واحد درون شهرک‌های صنعتی دولتی و خصوصی مستقر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha