۷۲۰ خانوار با افتتاح طرح آبرسانی مجتمع سماچ‌ها دشتیاری از آب پایدار بهره‌مند شدند

چابهار- ایرنا- فرماندار دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۷۲۰ خانوار از اهالی مجتمع سماچ‌های این شهرستان با مشارکت موسسه خیریه شهیدان تقی زاده، گروه جهادی شهید فیاض‌بخش و آب و فاضلاب شهرستان‌های چابهار و دشتیاری از آب سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

محمدعلی رافت روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در این طرح آبرسانی ۲ باب مخزن با ظرفیت حدود ۲۰۰ متر مکعب، ۱۸ کیلومتر شبکه توزیع در مجتمع سماچ ها(حیدر آباد، ناگمان بازار، سماچ کرگ) و ۱۴ کیلومتر شبکه توزیع در روستای عارف آباد به طول ۳۲ کیلومتر انجام شده و حدود ۱۳۵ خانوار با جمعیت ۷۲۰ نفر از آب آشامیدنی بهداشتی بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: شهرستان دشتیاری ۱۶۴ روستا دارد که نیاز است هر چه سریعتر تمام خانوارهای آن از آب شبانه روزی بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی و ساحلی دشتیاری دارای ۱۶۴ روستا با ۱۰۷ هزار نفر جمعیت، ۱۸ هزار خانوار و ۶ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد.

این شهرستان از شمال به راسک، از غرب به بخش پلان و بخش مرکزی چابهار، از شرق به کشور پاکستان و از جنوب از طریق روستاهای بریس و پسابندر به آب‌های آزاد اقیانوس هند و دریای عمان متصل است.

شهرستان دشتیاری دارای ۲ شهر با نام‌های نِگور و بِریس و ۲ بخش، مرکزی به مرکزیت شهر نِگور و بخش باهوکلات به مرکزیت روستای باهوکلات و چهار دهستان (دهستان نگور، سندمیرثعبان، درگس و باهوکلات) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha