مشکل آب مردم در پایین‌دست سد «خیرآباد» حل می‌شود

چابهار- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بخشی از شبکه آبرسانی به پایین‌دست سد «خیرآباد» انجام شده و بخشی از آن نیز باید به سرعت انجام شود تا شاهد حل مشکل تأمین آب مردم در پایین‌دست سد باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از سد «خیرآباد» شهرستان نیکشهر اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع تأمین آب پایدار موردنیاز مردم، شبکه آبرسانی به پایین‌دست سد خیرآباد نیازمند تکمیل است.

وی افزود: بخشی از این شبکه انجام شده و بخشی از آن نیز باید به سرعت انجام شود تا شاهد حل مشکل تأمین آب مردم در پایین‌دست سد باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: علاوه بر تأمین آب مردم در پایین‌دست سد خیرآباد، لازم است آب موردنیاز برای کشاورزی نیز تأمین شود.

سد مخزنی خیرآباد از نوع خاکی با هسته رسی است و این سد به ارتفاع ۳۵ متر از بستر رودخانه، ارتفاع از پی ۴۱ متر، عرض پی این سد خاکی ۲۰۵ متر و تاج آن هشت متر ارتفاع و ۲۹۵ متر طول دارد.

حجم مخزن این سد ۲۷ میلیون متر مکعب است و روزانه ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب از سد خیر آباد برای تغذیه سفرهای آب زیر زمینی پایین دست رهاسازی می‌شود.

سد خیرآباد در هفت کیلومتری شمال شهر نیکشهر بر روی رودخانه کشیک ساخته شده است.

در شهرستان نیکشهر که در ۵۱۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده، انواع محصولات کشاورزی خارج از فصل و میوه های گرمسیری کشت و برداشت می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha