ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی به یک حرکت ملی تبدیل شود

اهواز- ایرنا - معاون راهبری بخش امور عمومی و اجتماعی سازمان ملی بهره وری ایران گفت: ضرورت ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی با ادبیاتی مشترک به یک حرکت ملی تبدیل شود.

به گزارش ایرنا علی کرم‌پور در حاشیه همایش علمی بهره‌وری در حوزه سلامت در تالار شهداء دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌و گوبا خبرنگار ایرنا بیان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در حوزه وزارت بهداشت شاهد آن هستیم سلسله نشست‌هایی است که با عنوان همایش ملی بهره‌وری در حوزه سلامت برگزار و از این نظر نگاه‌ها به موضوع بهره‌وری اهمیت بالایی پیدا می‌کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری و رییس جمهور در چند سال گذشته به صورت مکرر به موضوع ضرورت ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌ها و رشد اقتصادی از این طریق بارها تاکید کردند.

کرم‌پور با اشاره به اهداف برگزاری همایش در حوزه بهره‌وری بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در این برنامه‌ها مورد اهمیت قرار می‌گیرد این است که گفتمان بهره‌وری در کشور به درستی شکل و بازیگرانی که در این حوزه فعال هستند بتوانند یکدیگر را شناسایی و با برنامه‌ریزی و نگاه مشترک امور را پیش ببرند.

وی افزود: سازمان ملی بهره‌وری امسال در رویکرد خود بر اساس چرخه ملی بهره‌وری تغییرات و تحولاتی برگرفته از دولت مردمی داشته است که اجرایی شدن این رویکرد در کل کشور به تبیین هر چه بیشتر آن نیاز دارد.

معاون راهبری بخش امور عمومی و اجتماعی سازمان ملی بهره وری ایران بیان کرد: یکی از مهمترین رویکردها در حوزه بهره‌وری، مسئله محور و پیشبرد امور کاری است که در نتیجه آن باید یک سری اقدامات پیشران را برای هر دستگاه تعریف و در یک بازه زمانی مشخصی موانع اولویت دار شناسایی شده در حوزه بهره‌وری، رفع شوند.

وی افزود: به جای این که بخواهیم یک نگاه جامعی به موضوع بهره وری داشته باشیم باید بتوان منابع ،انرژی و تمرکز خود را روی موضوعات اساسی و دارای اولویت آن دستگاه یا بخش اقتصادی قرار دهیم که کار نتیجه بخش باشد.

کرم پور در ادامه بیان کرد: اولین دستاورد ما در حوزه بهره‌وری این است که عزم ملی و گفتمان را در کل کشور جاری کنیم که در حال حاضر به خوبی این گفتمان و اهمیت و ضرورت بهره وری در دستگاه‌های مختلف درحال شکل گیری است.

وی افزود: در گام بعدی اقدامات پیشران و بهره‌ورانه را در دستگاه‌ها تعریف می کنیم که هر دستگاه بتواند سه موضوع اصلی خود را شناسایی و تمام انرژی و تمرکز خود را بر مسائل اولویت دار نا بهره ور متمرکز کند.

معاون راهبری بخش امور عمومی و اجتماعی سازمان ملی بهره وری ایران بیان کرد: در کشور برخی استان‌های ما توانستند موضوعات اصلی در حوزه بهره وری را شناسایی و برنامه‌ریزی کنند و برخی استان ها نیز در حال آماده سازی برنامه‌های خود هستند.

وی خاطرنشان کرد: استان یزد به عنوان نمونه ماه گذشته برنامه تحول بهره وری آن تدوین، تصویب و ابلاغ شد و در مرحله اجرا است؛ همچنین برنامه تحولی چند استان دیگر نیز تا هفته آینده تصویب و ابلاغ خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha