۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۲۰
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85293623
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کرد

۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۲۰
کد خبر: 85293623
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کرد

تهران-ایرنا- اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی علیه شرکت‌های روسیه وضع کرده است.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس" به گفته وزارت خزانه داری آمریکا, شرکت‌های "است الکترو"، "دومینیون نیکولسای" از جمله شرکت‌های روسی است که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند.

آمریکا همچنین شرکت‌های کشتیرانی کازان ثبت شده در امارات و شرکت کشتیرانی پروگرس لیمیتد و گالیون ناویگیشن ثبت شده در لیبریا را تحریم کرد.

به ادعای وزارت خزانه داری آمریکا این شرکت‌ها به روسیه وابسته هستند.

دو هفته پیش بود که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ۳۷ فرد و ۱۹۲ نهاد به بهانه نقش در "فعالیت‌های مضر" دولت روسیه وضع کرد.

به گزارش ایرنا, آمریکا و متحدانش پس از حمله روسیه به اوکراین، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه اعمال کردند، اما کانال‌های عرضه از ترکیه، همسایه دریای سیاه روسیه و دیگر مراکز تجاری باز باقی مانده است. واشنگتن تاکنون بارها درباره صادرات مواد شیمیایی، ریزتراشه‌ها و سایر محصولات به روسیه از ترکیه هشدار داده است.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha