۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبر: 85293927
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه: در نشست "اپک"، دیدار دو جانبه‌ای با آمریکا نداریم

تهران- ایرنا- رئیس هیات روسی اعزامی به آمریکا برای شرکت در نشست "سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا- پاسیفیک"، هرگونه برنامه‌ریزی برای دیدار دو جانبه با مقامات واشنگتن را رد کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، از خبرگزاری تاس، الکسی اورچاک معاون نخست وزیر روسیه و رئیس هیات اعزامی به نشست سازمان همکاری های اقتصادی آسیا- پسیفیک در خبرنگاران گفت که مسکو هیچ برنامه ای برای دیدارهای دوجانبه با مقامات آمریکایی در حاشیه این نشست که از تاریخ ۱۵ تا ۱۷ نوامبر (۲۴ تا ۲۶ آبان) در سانفرانسیسکو برگزار می شود، ندارد. وی همچنین در ادامه تاکید کرد که تاکنون هیچ تغییری در برنامه هیات اعزامی برای چنین دیداری رخ نداده است.

اورچاک در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص تماس با جان کری فرستاه ویژه دولت ایالات متحده نیز امور آب و هوا نیز خاطرنشان کرد که آخرین تماس وی با این مقام دولت واشنگتن به سال ۲۰۲۱ باز می گردد.

وی همچنین هرگونه احتمال دیدار با ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی را نیز رد کرد.

وزارت امور خارجه روسیه دیروز پنج شنبه در بیانیه ای به مناسبت نودمین سالگرد برقراری مجدد روابط دیپلماتیک بین روسیه و ایالات متحده آمریکا اعلام کرد: به دلیل سیاست روس‌هراسی واشنگتن، هر لحظه احتمال قطع شدن این روابط وجود دارد.

این وزارت خانه در بیانیه یاد شده، وضعیت کنونی روابط مسکو – واشنگتن را به مثابه یک نخ، شکننده توصیف کرد و واشنگتن را مقصر وضعیت کنونی دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha