طراحی سامانه جامع بندری در اولویت‌های سازمان بنادر است

بوشهر-ایرنا- معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با هدف تسهیل در فعالیت‌های بندری طراحی و پیاده‌سازی سامانه جامع بندری در اولویت این سازمان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "جلیل اسلامی" روز جمعه در نشست بررسی سامانه‌های بندری با محوریت سامانه مدیریت و برنامه ریزی عملیات اسکله‌ها در بوشهر اظهار کرد: برای بکارگیری هر سامانه باید وضعیت و کارکرد آن از لحاظ پروتکلی، تجاری و امنیتی مشخص شود.

وی بیان کرد: فرایندهایی که با ترافیک و امنیت بنادر سر و کار دارد باید مالکیت مادی و معنوی آن نیز به طور دقیق مشخص باشد چراکه در غیر این صورت کارایی لازم را ندارد.

اسلامی ادامه داد: طراحی سامانه جامع عملیات بندری نیز در دستور کار قرار دارد که این سامانه می تواند کمکی برای سایر برنامه های بندری باشد.

وی اضافه کرد: بندر بوشهر باتوجه به رزومه و سابقه ای که دارد در حوزه فاوا ( فناوری اطلاعات و ارتباطات) و اجرای سامانه جامع بندری یکی از پایه های محکم سازمان محسوب می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: در حوزه فعالیت‌های بندری همواره یکی از مشکلات حضور افراد برای دریافت خدمات متفاوت در محدوده عملیاتی بندر بوده که این روند یک سری سوانح را در پی داشته است.

محمد شکیبی نسب ادامه داد: با کنترل شدید ترددها در محوطه های عملیاتی و رعایت موارد ایمنی و کنترل سوانح، بندر بوشهر برای پنجمین سال متوالی رتبه اول بندر ایمن کشور را کسب نموده است.

وی اظهار کرد: پیاده سازی سامانه مدیریت و برنامه ریزی عملیات اسکله به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم در کاهش مراجعات حضوری در بندر بوشهر کمک کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha