۲۰ سند همکاری بین استان‌های شمال شرق ایران و ترکمنستان تهیه شده است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری خراسان‌شمالی گفت: ۲۰ سند همکاری بین استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان با ترکمنستان تهیه شده و امضای این اسناد در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، علی فیروزه عصر جمعه اظهار کرد: خراسان شمالی به نمایندگی از استان‌های هم مرز با ترکمنستان در هفدهمین اجلاس مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان حضور دارد و ۲۰ پیشنهاد از سه استان برای امضای تفاهم نامه در زمینه های مختلف حمل و نقل، بهداشت و درمان، نفت و محیط زیست تهیه شده است.

وی از فعالیت هفت کمیته برای پیشبرد مذاکرات مربوط به امضای تفاهم نامه ها خبرداد و گفت: استانداری خراسان شمالی به نمایندگی از سه استان هم مرز با کشور ترکمنستان مسوولیت کمیته استان ها را بر عهده دارد.

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری خراسان‌شمالی یادآور شد: در مذاکرات مقدماتی گروه پیشرو، مواردی مطرح و برای توافق در مذاکرات مسوولان عالی (وزیر راه و شهرسازی و استاندار خراسان شمالی) برای امضای طرفین آماده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی، استاندار خراسان شمالی و نمایندگان برخی دستگاه های اجرایی روز گذشته (پنجشنبه ۲۵ آبان) برای حضور در هفدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان، تهران را به مقصد عشق‌آباد ترک کردند.

هفدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران و معاون رییس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی کشور از ۲۶ آبان ماه به مدت ۲ روز در عشق‌آباد برگزار می‌شود.

همزمان با برگزاری کمیسیون مشترک، همایش مشترک تجاری بازرگانان و بخش‌های خصوصی ایران و ترکمنستان و پانزدهمین نمایشگاه اختصاصی - تخصصی با عنوان «ایران پروژه» با مشارکت تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه های مختلف در ترکمنستان برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha