۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۳۰
کد خبر: 85294874
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: درگیری‌های یک ایالت میانمار ۲۶ هزار نفر را آواره کرد

تهران– ایرنا– سازمان ملل متحد اعلام کرد شعله‌ورتر شدن آتش جنگ بین ارتش میانمار و یک گروه مسلح مخالف به آواره شدن بیش از ۲۶ هزار نفر در راخین، ایالت غربی این کشور شرق آسیا منجر شده است.

به گزارش شنبه ایرنا از استریتز تایمز، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (یونوچا) در گزارشی اعلام کرد درگیری‌های جاری میان ارتش میانمار و نیروهای مسلح اقلیت قومی آراکان (AA) به آواره شدن ۲۶ هزار و ۱۷۵ نفر در سراسر راخین منجر شده است.

در حالی که ارتش میانمار با مخالفان در شمال و شرق می جنگد، شبه نظامیان ۲۲ آبان حملاتی را علیه نیروهای امنیتی در راخین و ایالت چین صورت دادند که به آتش‌بس بین آنها پایان داد.

یونوچا خبر داد از آن هنگام حداقل ۱۱ نفر در گلوله‌باران مواضع آراکان کشته شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منابع محلی گزارش داد: ۲۵ آبان، نیروهای شورای نظامی حاکم بر میانمار، شهر پائوکتاو در ۲۵.۷ کیلومتری غرب سیتوه، مرکز ایالت، را گلوله باران کردند و پس از اینکه نیروهای آراکان برای مدت کوتاهی ایستگاه پلیس را تصرف کردند، با بالگرد مواضع آنها را هدف قرار دادند.

ارتش ۲۶ آبان کنترل شهر را به دست گرفت. رسانه‌های محلی به نقل از ساکنان گفتند حدود ۵۰ نفر بازداشت شده‌اند و بیم آن می‌رود تعداد نامعلومی کشته شوند.

یونوچا گزارش داد تا کنون حدود ۱۹ هزار نفر از پائوکتاو گریخته و آواره شده‌اند.

در چند روز اخیر گروه‌های مخالف دولت نظامیان برخی شهرها و پست‌های نظامی، از جمله در مرز با چین را تصرف کرده‌اند و حکومت را با بزرگترین تنش از زمان به قدرت رسیدن ارتش در ۲۰۲۱ و سرنگونی دولت به رهبری آنگ سان سوچی، مواجه کرده‌اند.

رئیس‌جمهور خودخوانده ارتش میانمار هفته گذشته گفت این کشور به دلیل واکنش ناکارآمد به شورش شبه‌نظامیان که شورای نظامی حاکم آنها را «تروریست» می‌خواند، در معرض خطر تجزیه قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha