۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۹
کد خبر: 85295113
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پاداش پرستاری پدر و مادر چیست؟

۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۹
کد خبر: 85295113
پاداش پرستاری پدر و مادر چیست؟

تهران- ایرنا- یک استاد دانشگاه از جایگاه فرزندانی یاد کرد که شب و روز خود را برای خدمت به پدر و مادر وقف کرده‌ و از آنان پرستاری می‌کنند.

لاله افتخاری به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا اظهار داشت: کسی که با وجود مشغله و مشکلات زندگی، کمر همت برای پرستار پدر و مادرش می بندد، از اجر مضاعفی برخوردار است. گاهی یک فرد به یک انسان دیگر خدمت می کند و در مقابل سختی های پرستاری آن شخص صبر می کند ولی کسی که به پدر و مادر خود توجه می کند و به جای این که پدر یا مادر را به خانه سالمندان ببرد و او را از کانون گرم خانواده دور کند، سختی ها را جان می خرد و یکی از والدین یا هر دوی آن ها را در منزل نگه می دارد و با دل و جان از آنان پرستاری می کند، پاداش آن ها نزد خدا چند برابر است.

وی افزود: افرادی که از والدین خود پرستاری می کنند، باید این کار را یک نعمت الهی بدانند که موجب دعای پدر و مادر در حق آن ها می شود و این دعا در سرنوشت فرزندان آن ها بسیار تاثیرگذار است.

این استاد دانشگاه افزود: پایداری و تاب آوری پرستاران در مشکلات در صدر اسلام نیز وجود داشت و از دوران دفاع مقدس نیز شاهد ایثار پرستارانی هستیم که در خدمت جانبازان به ویژه آن ها که قطع نخاع یا اعصاب و روان یا شیمیایی هستند که بیشتر نیاز به پرستاری دارند. البته کسانی هم هستند که عنوان پرستار به آنان داده نمی شود و حقوقی هم دریافت نمی کنند؛ مانند کسانی که پدر و مادر از کار افتاده و بیمار یا فرزندان معلول دارند و باید قدرشناس زحمات همه آنها باشیم و اگرچه اسم و رسمی مثل پرستاران ندارند ولی پاداش آن ها نزد خدا محفوظ است.

پاداش پرستاری پدر و مادر چیست؟

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان اضافه کرد: هر همتی که در جهت اکرام و رفع مشکلات مردم صورت گیرد، در پیشگاه خدا ماجور است. در دوران کرونا دیدیم که بسیاری از پرستاران و کادر درمان بیمارستان ها در این راه خدمت کردند و حتی جان خود را از دست دادند و نام آنان به عنوان شهدا در تاریخ این کشور ثبت شد. بنابر این پاداش مجاهدت های این افراد با خداست و طبق آیه ۳۹ سوره نجم که می فرماید و ان لیس للانسان الا ماسعی پاداش الهی برای این افراد، نتیجه تلاش های آنان است.

وی با استناد به آیه هفتم سوره محمد(ص) گفت: هر پرستاری که باعث کاهش درد انسان ها می شود، مصداق این آیه است که می فرماید ان تنصروا الله ینصرکم؛ اگر خدا را یاری کنید، خدا هم یاریگر شما خواهد بود.

افتخاری ادامه داد: مردم همواره قدرشناس خدمات پرستاران هستند ولی دوران کرونا باعث شد تا تلاش و ایثار پرستاران و مجاهدت های آنها که از خانواده و فرزندان خود گذشتند، بیشتر دیده شود و ایثار آنان نشان داد که از حضرت زینب الهام گرفتند. چون پرستاران به ویژه در روزگار کرونا، بیماران و نیازمندان را بر خود مقدم داشتند و از تمام دلبستگی های خود و حتی خانواده چشم پوشیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha