۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84957361
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

پرستاران ستاره‌های آسمان سلامت

۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۶
کد خبر: 84957361
پرستاران ستاره‌های آسمان سلامت

همدان- ایرنا- پرستاران این ستارگان آسمان سلامت با حضور زینب‌گونه بر بالین بیماران، همواره پیام‌رسان آرامش و امید هستند و در تمامی لحظات سخت از جمله شیوع ویروس کرونا حماسه‌ها آفریدند.

به گزارش ایرنا، این سپیدپوشان که خط مقدم عرصه بهداشت و درمان هستند همواره با الگوگیری از ائمه اطهار (ع) صبر و شکیبایی‌ را از بانوی کربلا آموختند و لحظه‌ای از این خدمت مقدس و والا فروگذار نمی‌کنند.

روز پرستار، یک روز نیست، همه هفته‌ها، ماه‌ها، سال‌ها و همه روزهای خدا روز پرستار است، روز ولادت زینب کبری(س) که مظهر صبر شد و شعر بردباری سرود تا امروز افتخار کنیم به وجود پرستارانی که از جان مایه می‌گذارند و همانند پرستار کربلا، الگوی مهربانی و عطوفت می‌شوند.

پرستاران ستاره‌های آسمان سلامت

پرستاران ما امروز آینه تمام نمای بانوی دشت کربلا و تندیس صبر، ایثار، اسوه استقامت و عشق‌ هستند، عصاره همه خوبی‌ها که باید قدر بدانیم و جهاد و صبر آنها به ویژه در دوران کرونا را ارج نهیم.

آنها ایثارگرانه در خط مقدم مقابله با همه‌گیری‌های تهدید کننده سلامت جامعه بوده‌اند و امروز نیز میدان پرخطر ویروس کرونا به عرصه از خودگذشتگی و رشادت آنان تبدیل شده است.

رئیس نظام پرستاری ملایر با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) به عنوان اسوه صبر، مقاومت و ایثار، نامگذاری این روز را به نام روز «پرستار» شایسته جهادگران و حماسه‌سازان این عرصه دانست.

«غلامرضا مباشری» روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: پرستاران ما شخصیت، صبر و ایثار را در حرفه خود از زینب کبری(س) الگو گرفته‌اند.

وی با اشاره به مجاهدت‌ها و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر پرستاران این شهرستان به ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا، افزود: پرستاران در سه سال سخت همه‌گیری کرونا نشان دادند که در کوران حوادث پای کار هستند و با خدمت خالصانه و زیبا برای خدمت به بیماران از جان و دل تلاش کردند.

رئیس نظام پرستاری ملایر با اشاره به دغدغه‌های پرستاران در کشور و تلاش دولت برای رفع این مشکلات، بیان کرد: در دولت سیزدهم به بخشی از این دغدغه‌ها پرداخته شد که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

پرستاران ستاره‌های آسمان سلامت

به گفته مباشری یکی از عمده مشکلات حوزه پرستاران در اجرای طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است که این طرح پس از سال‌ها با حمایت دولت سیزدهم و عزم مجلس مصوب شد و طبق اعلام مسئولان مربوطه به‌زودی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه امسال سه ماه علی‌الحساب به پرستاران پرداخت می‌شود، ادامه داد: کمبود کمک‌پرستار از دیگر مشکلات این حوزه است که به عنوان یک مشکل کشوری، امیدواریم در راستای کمک به پرستاران این مشکل گره‌گشایی شود.

رئیس نظام پرستاری ملایر گفت: این در حالیست که وجود کمک‌پرستار می‌تواند در راستای خدمات‌دهی کیفی به بیماران، نقش بسزایی ایفا کند و در حال حاضر بسیاری از کارهای بیماران را خود پرستاران انجام می‌دهند.

رئیس نظام پرستاری ملایر: یکی از عمده مشکلات حوزه پرستاران در اجرای طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است که این طرح پس از سال‌ها با حمایت دولت سیزدهم و عزم مجلس مصوب شد و طبق اعلام مسئولان مربوطه قرار است به‌زودی اجرایی شود.

مباشری با بیان اینکه با مجوزهای لازم نیروهای آموزش دیده در استان همدان و شهرستان ملایر وجود دارد، ابراز امیدواری کرد: با تدابیر وزارت بهداشت و درمان بتوانیم مشکل کمبود کمک‌پرستار را در این شهرستان حل کنیم.

او همچنین عضویت یک نفر از پرستاران شهرستان ملایر در شورای عالی نظام پرستاری کشور به نمایندگی از استان همدان را افتخاری بزرگ برای جامعه پرستاری ملایر دانست و افزود: این شورا از ۲۵ نفر عضو تشکیل شده که از غرب کشور ۲ نماینده دارد.

رئیس نظام پرستاری ملایر با اشاره به فعالیت ۸۰۰ پرستار در مراکز درمانی این شهرستان، گفت: از این تعداد ۲ سوم آنها خانم و مابقی مرد هستند و بیشترین مشکل ما کمبود نیروی پرستار به ویژه پرستار مرد است.

۲ پرستار ملایری نمونه کشوری شدند

مباشری یادآور شد: امسال ۶۰ پرستار نمونه استانی از بیمارستان‌های مهر و امام حسین(ع) ملایر داشتیم و ۲ نفر از بانوان پرستار ملایر نیز به‌ عنوان پرستاران نمونه کشوری انتخاب شدند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع همزمان با روز پرستار و سالروز میلاد حضرت زینب(س) در ملایر، سرکشی از بیمارستان‌های ملایر با هدف تقدیر از مقام شامخ پرستاران، دیدار با خانواده شهید «علی نظری» شهید مدافع امنیت در ملایر و اجرای برنامه‌های فرهنگی با همکاری مجمع خیرین سلامت ملایر ویژه پرستاران را از جمله برنامه‌های روز پرستار عنوان کرد.

رئیس نظام پرستاری ملایر به وضعیت خوب بیمارستان‌های ملایر در ارایه خدمات به بیماران اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بیمارستان امام حسین(ع) نسبت به ۲ بیمارستان دیگر قدمت بالایی دارد و نیازمند بهسازی است، با کمک خیران و دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان، بخش‌های زیادی از این بیمارستان بازسازی شده است.

مباشری بیان کرد: به زودی مرکز آنژیوگرافی بیمارستان امام حسین(ع) به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم و مسئولان راه‌اندازی و خدمات ارزنده‌ای به بیماران ارایه می‌دهد.

وی گفت: در راستای رفاه حال همراه بیماران، در صدد احداث همراه‌سرا در بیمارستان امام حسین(ع) هستیم که امسال عملیات اجرایی این طرح با کمک و مساعدت مجمع خیرین سلامت این شهرستان آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha