۵ آذر ۱۴۰۲، ۸:۳۲
کد خبر: 85295217
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

ادارات مستاجر و اماکن مخروبه در قلعه‌گنج

۵ آذر ۱۴۰۲، ۸:۳۲
کد خبر: 85295217
ادیب جرگه‌حیدری
ادارات مستاجر و اماکن مخروبه در قلعه‌گنج

جیرفت- ایرنا- برخی ساختمان‌های ادارات دولتی در حالی در قلعه‌گنج متروکه و به پناهگاه معتادان تبدیل شده که بعضی از ادارات این شهرستان ساختمان ندارند یا در مکان‌های استیجاری فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا، واقعیت اینکه برخی ساختمان‌های ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی در شهرستان قلعه‌گنج به صورت متروکه رها شده‌اند که موجب تجمع برخی معتادان نیز شده و این مساله واکنش دستگاه قضایی را هم به دنبال داشته است.

از طرفی بعضی از ادارات این شهرستان هم در اماکن استیجاری حضور دارند که گفته می شود می توان با بهسازی اماکن متروکه دولتی برای بهره گیری این دستگاه ها مورد استفاده قرار گیرد.

برجسته شدن این معضل موجب شده طی روزهای اخیر رییس دادگستری قلعه گنج هم در جلسه شورای اداری اخیر این شهرستان خواستار تعیین تکلیف بناهای مخروبه و ناکارآمد شهری شود.

صابر ملایی اظهار کرده است: مالکان اماکن و بناهای فرسوده و مخروبه، زمین و ساختمان‌های نیمه‌تمام موظفند به منظور پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی وضعیت اماکن خود را در چند روز آینده تعیین تکلیف کنند.

وی افزود: از آنجا که این مکان‌ها به پاتوق معتادان متجاهر و کانون وقوع برخی جرایم تبدیل شده و از سویی، کمرنگ شدن مدیریت شهری، نظارت اداری و اجتماعی و نیز اتلاف اموال عمومی را به دنبال دارد، تعیین تکلیف و ساماندهی بناهای مخروبه ضرورت دارد.

اختلاف نظرها روی مالکیت یک زمین

به گزارش ایرنا یکی از این ساختمان های مخروبه در محوطه قدیمی پست قلعه گنج در بلوار امام حسین (ع) مقابل مدرسه شاهد مرکز شهر قرار دارد که گویا در گذشته مرکز بهداشت نیز ساختمانی در این محوطه بنا کرده بوده است.

معاون شهردار قلعه گنج در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این زمین مالکیت شخصی داشته و چندین سال قبل توسط یکی از خیران وقف شهرداری قلعه گنج شده است.

مراد احمدی افزود: گرچه سال های دور نیز مرکز بهداشت و درمان ساختمانی روی این زمین احداث کرده بود اما از سوی مالکان به مرکز بهداشت اهدا نشده بود، لذا شهرداری ۲ سال قبل قصد داشت در این مکان ساختمان شهرداری را بنا کند که مورد موافقت شورای شهر قرار نگرفت و چندسال گذشته نیز انبار بود و الان مخروبه است.

ادارات مستاجر و اماکن مخروبه در قلعه‌گنج

مدیر شبکه بهداشت و درمان قلعه گنج در این زمینه گفت: این ملک در اوایل انقلاب جزو املاک بهداشت و درمان قلعه گنج بوده و به احتمال زیاد برگ واگذاری آن نیز وجود داشته باشد.

محبوبه صادقی افزود: این ساختمان در آن زمان به عنوان «ساختمان مالاریا» کاربرد داشته و خیران آن را به بهداشت و درمان واگذار و ساختمان فعلی در این زمین را بهداشت و درمان احداث کرده است.

یحیی صمیمی از بازنشستگان شبکه بهداشت و درمان قلعه گنج که به نظر می رسد از سوابق این ساختمان اطلاع داشته باشد نیز در خصوص این ساختمان گفت: دیوار سنگی این ساختمان قبل از انقلاب متعلق به اداره پست بود و پس از انقلاب، شبکه بهداشت و درمان ساختمان مالاریا را در اوایل انقلاب و دهه ۱۳۶۰ روی این زمین احداث کرد.

وی افزود: پس از آن مدتی تحویل نیروی انتظامی شهرستان قرار گرفت و سپس نیروی انتظامی نیز آن را تخلیه کرد، اما ساختمان را شبکه بهداشت و درمان احداث کرده است.

به گزارش ایرنا این ساختمان اداری اینک جزو مخروبه های مرکز شهر قلعه گنج است که با بهسازی می تواند به عنوان یکی از بهترین ساختمان های اداری شهرستان مورد استفاده قرار گیرد. این در حالی است که برخی سازمان های شهرستان قلعه گنج ساختمان ندارند یا در دیگر ساختمان‌ها استقرار استیجاری دارند.

حال که دادگستری نیز به موضوع ورود کرده انتظار می‌رود با حل موانع قانونی و اداری، ضمن مدیریت ساختمان های مخروبه، مشکل استقرار ادارات نیز حل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha