جوانان به جای کار اداری به فکر طرح‌های خوداشتغالی باشند

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: جوانان به جای اینکه منتظر کارمندی و کار اداری باشند می‌توانند با طرح‌های خوداشتغالی، برای خود شغل ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی شنبه شب در دیدار نخبگان و اقشار مختلف مردم شهرستان دهگلان اظهار کرد: هم اکنون رقابت برای کار اداری سنگین است و همین امر موجب شده است جوانان ما بیکار باشند در حالی که می‌توانند از راه‌های دیگر از جمله استفاده از تسهیلات خوداشتغالی، صاحب شغل و درآمد شوند.

وی افزود: درحال حاضر در استان کردستان نقطه امیدهایی برای ایجاد اشتغال جوانان ایجاد شده است و با راه افتادن منطقه آزاد مریوان و بانه اتفاقات خوبی در استان خواهد افتاد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: با راه‌اندازی این منطقه آزاد برای حدود ۲۰تا ۵۰ هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد شد، ضمن اینکه بهره‌برداری از طرح‌های دیگر همانند فرودگاه سقز، راه‌آهن و پتروشیمی موجب شده جوانان ما به آینده امیدوارتر باشند.

حجت الاسلام پور ذهبی در ادامه با اشاره به برخی از مطالبات مطرح شده از سوی نخبگان و سایر اقشار دهگلان گفت: فرهنگ و هنر جزو اولویت‌های ما به شمار می رود و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات این حوزه در این شهرستان به کار خواهیم بست.

وی یادآور شد: سایر مشکلات و مطالباتی که در این نشست مطرح شده را بررسی کرده و در حد امکان برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی کرده و تلاش خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا در ابتدای این جلسه تعدادی از نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف از جمله اصناف و بازاریان، کشاورزان، واحدهای تولیدی و فرهنگیان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداخته و خواستار حمایت مسئولان استان برای رفع مشکلات خود شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha