استاندار: افزایش شرکت‌های دانش بنیان راهکار رسیدن به توسعه در سیستان و بلوچستان است

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای رسیدن به توسعه نیازمند شکل گیری تعاونی‌های دانش بنیان هستیم بنابراین باید شرکت‌های دانش بنیان با محوریت نخبگان، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی شامگاه شنبه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بویژه شهدای مظلوم و بی دفاع غزه اظهار کرد: امروز شاهدیم که رژیم صهیونیستی در مبارزه با رزمندگان اسلام دچار درماندگی شده است.

وی افزود: همه اساتید باید تلاش کنند؛ چرا که محور اصلی تحول در سیستان و بلوچستان دانشگاه‌ها و مراکز علمی و دانشگاهی محسوب می‌شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تدوین مقالات برای ایجاد تحرک فکری مفید است اما این مقالات باید بتواند مسئله‌ای از مسائل استان را حل کند.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان باید توسط اساتید شکل بگیرد و این اساتید، جوانان خلاق و خوش فکر استان را راهبری کنند.

کرمی خاطرنشان کرد: هر یک از دانشجویان باید کارآفرین تربیت شوند و پس از فراغت از تحصیل بتوانند هزاران شغل ایجاد کنند.

وی افزود: در توسعه نیازمند شکل گیری تعاونی‌های دانش بنیان هستیم بنابراین باید شرکت‌های دانش بنیان با محوریت دانشجویان و اساتید افزایش پیدا کند.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: امروز شاهدیم که کشورهای غربی از فناوری‌های الهی استفاده می‌کنند بنابراین ما نیز باید از قرآن به عنوان کلام الهی که سرشار از علوم و فناوری‌های گوناگون است با فراگیری دانش به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: هر کشوری که خواهان قدرت بیشتر است باید بتواند امنیت غذایی خود را تأمین و نیاز خود را در داخل کشور با استفاده از ظرفیت‌ خود برطرف کند.

کرمی اذعان کرد: باید فرزندان ما از همان ابتدا در سیستم آموزش و پرورش مهارت محور تربیت و در تعاونی‌های دانش بنیان سازمان دهی شوند.

وی تصریح کرد: هدف ما عمل به فرمان الهی است بنابراین باید تا زمانی که در این دنیا فرصت داریم در جهت رضای الهی بکوشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha