۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85295927
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ هزار خیریه در کشور فعال است

رشت -ایرنا - عضو هیات امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۱۰۰ هزار خیریه در کشور با همت مردم بر اساس اندیشه دینی و اعتقادی فعالیت و به اقشار نیازمند خدمات رسانی می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا ترقی روز یکشنبه در همایش تجلیل از موسسات خیریه و تشکل‌های مردمی استان گیلان در تالار مرکزی رشت اظهار کرد: فعالان در موسسات خیریه و تشکل‌ها برای رسیدگی به حوائج مردم و نیازمندی‌های آنان برگزیده شدند.

وی حضرت علی (ع) را نمونه و الگویی برای کمک به فقرا و نیازمندان دانست و با اشاره به الگوگیری از مولای متقیان برای رفع نیازمندی‌های مردم اضافه کرد: حضرت علی (ع) از منابع، محل درآمد و کار تولیدی و کشاورزی خود برای کمک به فقرا اختصاص می‌دادند.

عضو هیات امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: حضرت علی (ع) این الگو را برای ما ارائه کردند تا انفاق از محل کسب درآمد افراد در کار و تولید، برای کمک به نیازمندان انجام شود که بخشش از این راه بسیار ارزشمند است.

ترقی با بیان اینکه در نظام احسان و نیکوکاری اسلامی انفاق بر چند نوع است، اظهار کرد: از میان انواع بخشش، انفاقی که برای کسب رضای خدا بدون منت بر کسی انجام شود از همه ارزشمندتر است.

عضو هیات امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: انفاق مساله‌ای ارزشمند است که اگر با شروط انجام شود در جامعه مثمرثمر خواهد بود؛ ضمن اینکه بخشش باید بر اساس مبانی دینی و اسلامی از اموال حلال باشد.

ترقی با تاکید بر اینکه موسسات خیریه باید در کنار هر بنگاه اقتصادی ایجاد شود، اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاست‌های کلان کمیته امداد امام خمینی (ره) برای ساماندهی ظرفیت عظیم موسسات خیریه به منظور حرکت در مسیرفقرزدایی و رفع محرومیت واقعی در جامعه تلاش می‌شود.

تلاش بر توانمندسازی مددجویان کمیته امداد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این همایش توانمندسازی را از برنامه‌ها و راهبرد کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد و افزود: خیرین برای تحقق این مهم نقش مهمی دارند که با کمک آنان می‌توان برای توانمندسازی نیازمندان تلاش کرد.

حبیب‌الله آسوده با قدردانی از مشارکت خیرین برای کمک به نیازمندان اظهار کرد: به حضور و مشارکت بیش از پیش خیرین برای کمک به نیازمندان و توانمندسازی آنان نیاز است.

وی با اشاره به تلاش دولت برای رفع محرومیت‌ها در مناطق مختلف کشور خاطر نشان کرد: خیرین مانند همیشه برای رفع نیازمندی‌ها و رفع محرومیت‌ها یاریگر دولت باشند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با تاکید بر تربیت عزتمندانه فرزندان تحت پوشش اظهار کرد: تربیت عزتمندانه کودکان برای ما مهم است از اینرو باید به این مهم توجه شود.

مدرسه‌سازی از کارهای عظیم خیران است

استاندار گیلان نیز در این همایش در سخنانی با اشاره به نقش خیرین در بخش‌های مختلف اعم از تامین جهیزیه، کمک به افراد سرپرست خانوار و مدرسه‌سازی گفت: خیرین برای کمک به نیازمندان کار بزرگی انجام می‌دهند که موجب افتخار است.

اسدالله عباسی مدرسه‌سازی را یکی از کارهای بسیار مهم دانست و اضافه کرد: تلاش خیرین برای ایجاد فضاهای مناسب به منظور تربیت آینده سازان کشور برای ما بسیار مهم است.

وی با قدردانی از تلاش‌های خیرین برای کمک به نیازمندان خطاب به آنان اظهار کرد: خیرین منجیان آنانی هستند که در شرایط تلخ قرار می گیرند.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این همایش در سخنان کوتاهی بر اساس روایاتی از پیامبر اکرم(ص) از همه آنانی که دارای توان مالی هستند دعوت کرد به جرگه خیران بپیوندند و گرهی از مشکلات همنوعان خود بگشایند.

همایش تجلیل از ۵۰۰ موسسه خیریه و تشکل های مردمی استان گیلان در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha