۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85296105
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۵۵ استاد دانشگاه از اصفهان در جمع پژوهشگران یک درصد برتر جهان

اصفهان- ایرنا - ۵۵ استاد از دانشگاه‌های استان اصفهان در جمع پژوهشگران پُراستناد یک درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۳ میلادی قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، پژوهشگران پُراستناد و برتر جهان، افرادی هستند که با توجه به میزان استنادهای صورت گرفته به مقاله های آنها انتخاب شده‌اند؛ به این معنی که آنها توانسته‌اند با استنادهایی که به تحقیقات و مقاله‌هاییشان رخ داده اعتبار بین‌المللی بدست آورند و در فهرست یک یا ۲ درصد برتر دنیا قرار بگیرند.

«موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام»(ISC) آخرین فهرست پژوهشگران ایرانی پُراستناد یک درصد برتر جهان در ۲۲ حوزه موضوعی علوم در سال ۲۰۲۳ میلادی را استخراج و منتشر کرده است.

بر این اساس، ۹۳۸ پژوهشگر با وابستگی سازمانی جمهوری اسلامی ایران در بین پژوهشگران پُراستناد یک درصد برتر جهان شناسایی شدند که ۵۵ نفر از آنها از دانشگاه‌های استان اصفهان هستند.

پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر جهان در این فهرست از زیرمجموعه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز پژوهشی هستند که از بین مراکز علمی استان اصفهان، پژوهشگران دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، کاشان، اصفهان، علوم پزشکی اصفهان، علوم پزشکی کاشان و آزاد اسلامی واحدهای نجف‌آباد، خمینی‌ شهر و شهرضا به چشم می‌خورند.

۵۵ استاد دانشگاه از اصفهان در جمع پژوهشگران یک درصد برتر جهان

بیشترین تعداد استادان پُر استناد یک درصد برتر جهان در بین دانشگاه‌های استان اصفهان مربوط به دانشگاه صنعتی اصفهان با ۱۸ پژوهشگر است که از میان آنها هشت پژوهشگر در حوزه موضوعی کشاورزی، چهار پژوهشگر در شیمی، پنج پژوهشگر در مهندسی و ۲ پژوهشگر در حوزه چند رشته‌ای انتخاب شده اند.

دانشگاه صنعتی اصفهان از نظر تعداد پژوهشگران پُر استناد یک درصد برتر جهان در بین دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کشورمان پس از تهران، تربیت مدرس، صنعتی امیرکبیر و فردوسی مشهد در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

دانشگاه کاشان نیز با هشت پژوهشگر پُر استناد یک درصد برتر جهان در جایگاه یازدهم و دانشگاه اصفهان با هفت دانشمند پُر استناد یک درصد برتر جهان در جایگاه دوازدهم دانشگاه‌های کشور قرار گرفته‌اند.

پژوهشگران پُراستناد یک درصد برتر جهان دانشگاه کاشان شامل پنج پژوهشگر در حوزه موضوعی مهندسی، یک پژوهشگر در ریاضیات، یک پژوهشگر در شیمی و یک پژوهشگر در «شیمی، علم مواد و مهندسی» و از دانشگاه اصفهان شامل چهار پژوهشگر در حوزه موضوعی شیمی و سه پژوهشگر در مهندسی هستند.

در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ۱۰ پژوهشگر در رُتبه دهم و دانشگاه علوم پزشکی کاشان با چهار پژوهشگر پُراستناد در جایگاه دوازدهم کشور قرار گرفته‌اند.

پژوهشگران پُراستناد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شامل پنج پژوهشگر در حوزه موضوعی پزشکی بالینی،۲ پژوهشگر در پزشکی بالینی و علم اعصاب و روان، یک پژوهشگر در «پزشکی بالینی، علوم اجتماعی، کلیات و علوم کشاورزی»، یک پژوهشگر در «داروشناسی، سم شناسی و علوم کشاورزی» و یک پژوهشگر در علوم گیاهی و جانوری هستند.

پژوهشگران پُر استناد دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در حوزه‌های موضوعی « داروشناسی و سم شناسی، زیست شناسی مولکولی و ژنتیک»، « پزشکی بالینی، داروشناسی و سم شناسی»، «پزشکی بالینی، زیست شناسی و زیست شیمی، علوم کشاورزی» و «زیست شناسی و زیست شیمی» جزو دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.

رتبه نخست نجف‌آباد در بین دانشگاه‌های آزاد

همچنین در بین دانشگاه های آزاد کشورمان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از استان اصفهان با پنج پژوهشگر پُر استناد یک درصد برتر جهان در رُتبه نخست قرار گرفت؛ استادان این دانشگاه در حوزه‌های موضوعی شیمی مهندسی، علم مواد و مهندسی در بین پژوهشگران یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.

دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد خمینی شهر با ۲ پژوهشگر(در حوزه موضوعی مهندسی و مهندسی شیمی) و آزاد شهرضا با یک پژوهشگر(در حوزه موضوعی مهندسی شیمی) نیز به ترتیب در رُتبه‌های سوم و چهارم کشوری در این زمینه قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، تعداد پژوهشگران ایرانی پُراستناد یک درصد برتر جهان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۱۲ درصد رشد داشته است؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۴۰ درصد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۴۸ درصد از سهم پژوهشگران پراستناد ایرانی را به خود اختصاص داده اند.

استان اصفهان از ۱۹۹ موسسه آموزش عالی و پژوهشی فعال با حدود ۲۰۸ هزار دانشجو و سه هزار و ۵۳۹ عضو هیات علمی برخوردار است و بعنوان دومین استان دانشگاهی کشور شناخته می‌شود.

۱۰۴ استاد از دانشگاه‌های مختلف استان اصفهان در زُمره پژوهشگران پُراِستناد ۲ درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۳ میلادی قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha