سکوت حاکم بر «روز صنایع موشکی» کره شمالی

تهران – ایرنا - کره شمالی «روز صنایع موشکی» را با سکوت در رسانه ‌های محلی خود پشت سر گذاشته و رهبر این کشور نیز یک ماه است که در انظار عمومی دیده نشده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رسانه ژاپن تایمز، ‌کره شمالی ۱۸ نوامبر(۲۷ آبان) را برای گرامی داشت پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره پیمای «هواسونگ-۱۷» اوایل ماه جاری میلادی(آبان) تعطیل رسمی اعلام کرد و انتظار می‌رفت که بدین مناسبت پرتاب آزمایشی انجام یا جشنی برگزار شود.

در صفحه اول روزانه محلی کره شمالی آمده است که هدف ‌های اقتصادی والایی برای این سال درنظر گرفته شده‌اند و خبری از روز صنایع موشکی در این روزنامه دیده نمی‌شود.

کمبود پوشش خبری این تعطیل رسمی در رسانه ‌های محلی به همراه غیبت نسبتا طولانی مدت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شک برانگیز است اما جزئیات این مسئله مشخص نیست. طبق رسانه های رسمی این کشور، کیم جونگ اون آخرین بار ۲۰ اکتبر(۲۸ مهر) با سرگئی لاورو وزیر امور خارجه روسیه دیده شد.

چهارشنبه گذشته، کره شمالی اعلام کرد موتور ‌های سوخت جامد را با موفقیت آزمایش کرده و از آن‌ها در موشک ‌های بالستیک خود استفاده می‌کند.

انتظار می‌رود سال آینده میلادی، کره شمالی این موتورها را در موشک ‌های جدید خود آزمایش کند.

موشک ‌هایی که سوخت جامد مصرف می‌کنند برای کره شمالی بسیار سودمندتر از سلاح ‌های دارای سوخت مایع هستند. استقرار این تسلیحات آسان تر است و پرتاب آن نیز سریع تر انجام می‌شود. این موضوع سرعت ردیابی و واکنش پدافند ‌های موشکی را کاهش می‌دهد.

کره شمالی بر روی تقویت تسلیحات نظامی قدرتمند خود تمرکز کرده است که ممکن است بتوانند پدافند ‌های موشکی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن را نیز دور بزنند. این در حالی است که سازمان ملل برنامه ‌های موشکی و هسته ای این کشور را تحریم کرده است.

بعد از دومین پرتاب ناموفق موشک هواسونگ در ماه اوت (مرداد-شهریور)، کره شمالی اعلام کرد که این موشک را در ماه اکتبر(مهر-آبان) مجددا آزمایش خواهد کرد. اما هیچ پرتابی انجام نشد و کره شمالی نیز درباره اینکه چرا این پرتاب به تعویق افتاده یا اینکه چه زمانی قرار است صورت بگیرد، چیزی نگفته است.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع کره جنوبی امروز یکشنبه با اشاره به اطلاعات جاسوسی درباره آمادگی‌های کره شمالی مدعی شد امکان پرتاب ماهواره جاسوسی نظامی «پیونگ یانگ» در هفته پیش رو وجود دارد. شین وون شیک وزیر دفاع کره جنوبی گفت به نظر می‌رسد کره شمالی تقریبا تمامی مشکلات موتورهای ماهواره‌اش را با کمک روسیه رفع کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha