۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۳۵
کد خبرنگار: 924
کد خبر: 85296223
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه تبریز: فعالیت‌های قرآنی در مدارس نهادینه شود

تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز تاکید کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن به خانه‌هایمان که آرام و بدون سر و صدا از طریق فضای مجازی و اینترنت اثر گذاشته است، باید بتوانیم فعالیت‌های قرآنی را در مدارس در بین کودکان نهادینه کنیم.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین « سید محمدعلی آل هاشم » در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره قرآنی «پله های آسمانی» اظهار کرد: خدا را برای وجود قرآن شاکریم ولی باید قبول کنیم که به وظایفی که در ارتباط با قرآن است، به نحو احسن عمل نکرده ایم.

وی با بیان اینکه به برکت وجود امام (ره) و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قرآن از مهجوریت درآمد، ادامه داد: امام خمینی (ره) قرآن را در جامعه حاکم کرد .


امام جمعه تبریز با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از برنامه های قرآنی و فعالان این حوزه، خاطرنشان کرد: ایشان با حضور در جلسات مختلف در ماه رمضان و مسابقات قرآنی، باعث تشویق قرآن خوان‌ها می شوند.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه فضای شهری، مدارس و دانشگاه‌ها باید فضای قرآنی باشد، خاطرنشان کرد: جامعه هدف جشنواره « پله های آسمانی » نوجوانان و جوانان می باشد که این امر خیلی مهم است چون کودکان را هرگونه تربیت کنیم همانگونه بزرگ می‌شوند.

امام جمعه تبریز ضمن تقدیر از اقدامات فرهنگی و قرآنی شهرداری تبریز گفت: وظیفه ما فقط خواندن و حفظ کردن قواعد و تفکر و تفقد در قرآن نیست بلکه همه این‌ها مقدمه‌ای برای عمل کردن به قرآن است.

امام جمعه تبریز: فعالیت‌های قرآنی در مدارس نهادینه شود

توسعه فرهنگ قرانی تکلیف بودجه ای شهرداری تبریز است

شهردار منطقه هفت تبریز هم با بیان اینکه بحث فرهنگ قرآنی تکلیف بودجه‌ای شهرداری کلانشهر تبریز است،گفت: در بخش فرهنگی ۱۸۲برنامه تجمیعی برای ۱۰۷ هزار نفر در ۲۶ مسجد و هشت مدرسه برگزار شده است.

« اصغر آدی‌بیگ» اظهار کرد: بودجه ویژه و حداکثری و بی سابقه ای با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تبریز اختصاص یافته است و برنامه های فرهنگی متنوع در این جشنواره برگزار می شود.

وی گفت: شهرداری تبریز در اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی و تعامل با مساجد و مدارس اقدامات بسیار خوبی را در سطح شهر انجام داده است.

شهردار منطقه هفت تبریز خاطرنشان کرد: به برکت وجود بوستان قرآن به عنوان اولین بوستان قرآنی شمال غرب کشور، روزانه و هفتگی برنامه ویژه و کارگاههای تخصصی در این بوستان و فرهنگسراهای منطقه برگزار می‌شود.

« حسین قربانی» مدیر مجمع قاریان تبریز هم اعلام کرد: جشنواره قرآنی کودک، جوان و نوجوان با عنوان « پله‌های آسمانی» با موضوع سبک زندگی در قرآن کریم در ۲ بخش حضوری شامل رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، حفظ یک جز و سه جز قرآن و در بخش مجازی در رشته‌های نقاشی، عکس نوشته، دلگویه، اینفوگرافی و ساخت کلیپ برای سنین ۶ تا ۲۵ برگزار خواهد شد.

این جشنواره قرآنی توسط شهرداری منطقه هفت تبریز با همکاری مجمع قاریان تبریز از هفته آینده آغاز به کار می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha