۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85297070
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۵۰۰ هزار هکتار از مزارع همدان برای ردیابی آفت گیاهی پایش می‌شود

همدان- ایرنا- مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۵۰۰ هزار هکتار از مزارع استان برای ردیابی آفت و مبارزه با کرم برگ خوار پایش می شود.

شهرام پیشه ور روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ۴۳ گروه تخصصی در زمینه مبارزه با آفات همکاری می کنند که ۱۰ گروه ناظر شهرستان و ۳۳ گروه دهستانی برای ردیابی و مبارزه با کرم برگ خوار فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ کارشناس مسئولیت پایش و مبارزه با آفات را بر عهده دارند، ادامه داد: بیشترین مزارعی که ممکن است در آن آفت کرم برگ خوار فعال شود مزارع ذرت و چغندر قند است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: این آفت در برخی از استان‌های جنوبی کشور دیده شده است اما دوره آموزشی ردیابی و شناسایی آفت کرم برگ خوار پاییزه برای کارشناسان و کشاورزان برگزار شده است.

وی آفت کرم برگ خوار پاییزه را یک آفت با دامنه تغذیه وسیع با ۸۰ میزبان عنوان و تاکید کرد: سیب زمینی، گوجه فرنگی، سویا، سیر، پیاز، یونجه، بادام زمینی، پنبه، یونجه و لوبیا از مهمترین میزبان‌های این آفت به شمار می‌روند.

پیشه ور با بیان اینکه این آفت قدرت خسارت‌زایی بالایی دارد گفت: همدان‌ جزو استان‌هایی است که میزبانان اصلی این آفت کشت و کار می‌شود، بنابراین دستورالعمل شناسایی و ردیابی صادر و به تمام شهرستان‌های استان ابلاغ شده است.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha