پل تخریب شده روستای «چم سورک» گیلانغرب تا ۲ ماه آینده بازسازی می‌شود
عکس آرشیوی است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به تخریب پل روستای «چم سورک» شهرستان گیلانغرب در بارندگی‌های اخیر که منجر به مسدود شدن محور سومار شد، گفت: این پل تا ۲ ماه آینده بازسازی می‌شود.

« فریبرز کرمی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پل روستای «چم سورک» در محور گیلانغرب به سومار در سیلاب فروردین ماه امسال باز تخریب شده بود و بر اثر بارندگی های شدید و سیلاب اخیر نیز سازه و کنار گذر ایجاد شده برای آن نیز تخریب شده و این مسیر را مسدود کرده است.

وی اظهار کرد: رانندگان وسایل نقلیه می توانند از محور جایگزین ناودار به کوشک از توابع این شهرستان برای تردد به سومار و بالعکس استفاده نمایند.

کرمی افزود: پس از فروکش کردن آب؛ راهداری تا ۲ ماه آینده پل جدید «چم سورک» را بازسازی خواهد کرد.

گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

جاده ها لغزنده اند؛ رانندگان با احتیاط رانندگی کنند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه همچنین به بارش برف و باران در سطح استان در روزهای اخیر نیز اشاره کرد و گفت: همه جاده های استان در حال حاضر لغزنده است و رانندگان باید با احتیاط و سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

کرمی همچنین به بارش برف در برخی از گردنه های استان مانند سرمیل، بید سرخ، منطقه اورامانات مانند پاوه اشاره کرد و افزود: اکنون در تمام محورهای استان تردد به حالت عادی برقرار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اعلام سامانه تلفنی ۱۴۱ راهداری که به لحظه وضعیت راه‌ها را به اطلاع می‌رساند، گفت: لازم است افراد قبل از ورود به هر محوری وضعیت آن مسیر را از نظر ترافیکی و شرایط جوی بررسی کنند.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نیز گفت: سامانه بارشی حاکم بر جو منطقه، تا امروز سه شنبه، ضمن کاهش محسوس دمای هوا، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد نسبتاً شدید، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان خواهد شد.

«سعید قاسمی» با بیان اینکه کمینه دمای هوا در مناطق کوهستانی و سردسیر استان در روز چهارشنبه به زیر صفر می‌رسد افزود: بارش ها علاوه بر ارتفاعات، احتمالاً در گردنه های سردسیر و برخی نواحی شمالی نیز به شکل رگبار برف بوده است.

وی ادامه داد: با خروج این سامانه، پیش بینی می شود؛ دمای هوا در بامداد چهارشنبه، در نقاط معتدل و سرد، به ۱ تا ۴ درجه سلسیوس زیر صفر کاهش یابد.

قاسمی افزود: دمای هوا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، در غالب نقاط استان، به آرامی افزایش می یابد، در روز جمعه به طور مختصر کاهش خواهد یافت.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha