سیلاب بیش از ۱۴ میلیارد ریال به راه‌ها و ابنیه فنی سرپل‌ذهاب خسارت زد 

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: سیلاب و بارندگی‌های اخیر در مجموع ۱۴ میلیارد ریال خسارت به راه‌ها و ابنیه فنی این شهرستان وارد کرد.

«صدرالله بابلی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خسارت ها در مجموع به سه دستگاه ابنیه فنی و ۲ کیلومتر راه‌های دشت ذهاب وارد شده است.

وی اظهار کرد: در مجموع بر اثر فعالیت سامانه بارشی از شنبه تا صبح سه‌شنبه هفته جاری در این شهرستان ۵۳.۸ میلیمتر باران بارید.

فرماندار سرپل ذهاب در ادامه گفت: بارش باران و سیلاب همچنین باعث آبگرفتگی معابر به صورت جزیی شد که با اقدام به موقع اعضای ستاد مدیریت بحران و دستگاه های امدادی این مشکلات مرتفع شد.

وی اضافه کرد: برآورد خسارت وارد شده صورت گرفته و پیگیری های لازم برای بهسازی و سامان دهی ابنیه و راه های آسیب دیده انجام شده است.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، هشت دهستان و ۲۲۶ روستا دارد و دارای ۳۱۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

سرپل‌ذهاب ۵۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد که از ۵۲ هزار و ۷۰۰ هکتار مزارع کشاورزی سالانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تن محصولات زراعی و از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ نیز حدود ۱۴ هزار تن انوع محصولات هر سال برداشت می‌شود.

بارندگی های اخیر همچنین سازه و کنار گذر ایجاد شده پل روستای «چم سورک» در محور گیلانغرب به سومار که در سیلاب فروردین ماه امسال باز تخریب شده بود را باز هم تخریب و این مسیر را مسدود کرده که قرار است تا ۲ ماه آینده از سوی اداره راه و شهرسازی نسبت به بازسازی آن اقدام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha