واکاوی کمبود شیرخشک از تولید تا قاچاق/پرداخت سهم مشارکت فرهنگیان بازنشسته

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در سی امین روز از آبان به موضوع واکاوی کمبود شیرخشک از تولید تا قاچاق، شتاب دولت مردمی در ساخت بیمارستان‌، بیماریهای غیرواگیر بیشترین علت مرگ و میر، راه‌اندازی سامانه‌ ارائه خدمات حقوقی به ایرانیان خارج از کشور، روز بدون کیف، پرداخت سهم مشارکت فرهنگیان بازنشسته و آزادی بیش از ۱۰۰ زندانی محکوم مالی پرداخته است.

به گزارش ایرنا، سی امین روز از آبان ۱۴۰۲ با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که روی خروجی سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا منتشر شد. گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

روز بدون کیف؛ ساختن خاطره‌هایی شاد و ماندگار در مدرسه

دانش‌آموزان ابتدایی امروز در «روز بدون کیف» به جای مطالعه کتب درسی به فعالیت های مهارتی دیگر پرداختند و با انجام کارهای عادی روزانه، خاطره‌ای به‌یادماندنی همراه با دوستان و معلم برای آنها به جای ماند.

آموزش و پرورش ۲۸ آبان اعلام کرد که دانش‌ آموزان مدارس ابتدایی شهر تهران روز سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه بدون کیف به مدرسه می‌روند. براین اساس، دانش‌آموزان ابتدایی امروز ۳۰ آبان را بدون کیف و کتاب در مدرسه به امور آموزشی و مهارتی پرداختند و در واقع روزی شادتر از سایر روزهای تکراری مدرسه برای آنها محسوب می‌شد.ادامه این گزارش را اینجا بخوانید.

واکاوی کمبود شیرخشک از تولید تا قاچاق/پرداخت سهم مشارکت فرهنگیان بازنشسته

نداشتن آگاهی یا کسب‌وکارهای نوظهور؛ علت بیمه نبودن پنج میلیون شاغل چیست؟

آگاهی نداشتن شاغلان از مواهب بیمه، اهمال کارفرمایان و ظهور کسب و کارهای جدید دست به دست هم داده تا پنج میلیون شاغل در کشور فاقد چتر حمایت بیمه‌ای باشند؛ موضوعی که به گفته کارشناسان حدود چهار میلیون نفر از این افراد فعالان حوزه مجازی و سکوهای اینترنتی هستند که باید با تعریف نو از روابط کار مشمول مقررات بیمه‌ای شوند.

پوشش بیمه‌ای افراد شاغل یک تکلیف و وظیفه قانونی برای سازمان‌های بیمه‌گری همچون تأمین اجتماعی است؛ طبق اصل ۲۹ قانون اساسی و اصل یکم قانون تأمین اجتماعی این سازمان موظف به بیمه همه افراد شاغل است. براساس آمارها اکنون ۷۳ درصد جامعه از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند و ۲۷ درصد با وجود اشتغال از هیچ مزایای بیمه‌ای برخوردار نیستند.ادامه این گزارش تحلیلی را اینجا بخوانید.
 

واکاوی کمبود شیرخشک از تولید تا قاچاق/پرداخت سهم مشارکت فرهنگیان بازنشسته

شتاب دولت مردمی در ساخت بیمارستان‌های مجهز و مدرن

روند شتابان دولت سیزدهم در ساخت و تکمیل پروژه‌های بیمارستانی مدرن ۱۰۶ طرح بیمارستانی از جمله چهار کلان بیمارستان مهم در تهران، فارس و شهریار را تکمیل و تجهیز و وارد مدار خدمت رسانی به مردم کرده است.

گزارش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت مردمی نشان می‌دهد از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۴۹۴ طرح درمانی در سراسر کشور به بهره برداری رسیده در حالی که در فاصله سال های ۹۸ تا ۱۴۰۰ مجموع طرح های افتتاحی این حوزه ۱۳۴ مورد بوده است.ادامه این گزارش را اینجا بخوانید.
 

واکاوی کمبود شیرخشک از تولید تا قاچاق/پرداخت سهم مشارکت فرهنگیان بازنشسته


افراد دارای معلولیت در آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی شرکت کنند

سازمان بهزیستی کشور از افراد دارای معلولیت واجد شرایط خواست تا در یازدهمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی که آذرماه امسال برگزار می شود، شرکت کنند.

ثبت نام یازدهمین آزمون مشترک فراگیر تعداد دیگری از دستگاه های اجرایی کشور از اول آذر ماه با لحاظ سهمیه سه درصد افراد دارای معلولیت آغاز می‌شود.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

واکاوی کمبود شیرخشک از تولید تا قاچاق/پرداخت سهم مشارکت فرهنگیان بازنشسته

پرداخت سهم مشارکت فرهنگیان بازنشسته تا نیمه اول آذر

عضو هیات مدیره موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز به موقع سهم مشارکت اعضای بازنشسته خبر داد و گفت: واریز سهم مشارکت فرهنگیان بازنشسته بر اساس اطلاعات وصولی از مناطق شروع شده و حداکثر تا نیمه اول آذر به طور کامل و به ترتیب وصول اطلاعات تسویه حساب می‌شود.

مهدی پندار با اشاره به نحوه پرداخت سهم الشرکه اعضای بازنشسته صندوق ذخیره با تاکید بر اینکه رویکرد جدی هیات امنا و هیات مدیره صندوق رضایتمندی حداکثری فرهنگیان است، اظهار کرد: سیاست‌ کلی موسسه در پرداخت سهم الشرکه بر این است که این واریزی پس از ارسال مدارک و اطلاعات بازنشستگی اعضا از مناطق و استانها به موسسه، در کمتر از یک ماه انجام شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.
 

واکاوی کمبود شیرخشک از تولید تا قاچاق/پرداخت سهم مشارکت فرهنگیان بازنشسته

تخصیص بیش از ۶۵ هزار شناسه ملی به اشخاص حقوقی

پریسا نجفی رئیس دبیرخانه پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تخصیص ۶۵ هزار و ۱۸۵ فقره شناسه ملی به اشخاص حقوقی در هشت ماهه سال جاری خبر داد و اظهارداشت: پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی متولی اصلی شناسایی و ارائه داده‌های اطلاعاتی هویت اشخاص حقوقی کشور است و تاکنون در مجموع تعداد ۲ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۹۵۴ فقره شناسه ملی برای اشخاص حقوقی کشور صادر و تخصیص داده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.
 

واکاوی کمبود شیرخشک از تولید تا قاچاق/پرداخت سهم مشارکت فرهنگیان بازنشسته

همکاری سازمان جهانی بهداشت و بیمارستان اسلو برای درمان مؤثر مسمومیت در ایران

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در قالب پروژه‌ای با مشارکت بیمارستان آموزشی اسلو (نروژ) دستگاه‌های تنفسی و اقلام ضروری مورد استفاده در تحقیقات مرتبط با درمان مسمومیت با متانول، مونوکسید کربن و گازهای بیهوشی را به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اهدا کرد.هدف از این برنامه مشترک تاثیر بر تولید جهانی دانش و تقویت همکاری میان مؤسسات علمی در سطح جهان است، همکاری بین دانشگاه اسلو و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نشانگر گامی در راستای ارتقای خدمات بهداشتی و بشردوستانه در جمهوری اسلامی ایران است.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

واکاوی کمبود شیرخشک از تولید تا قاچاق/پرداخت سهم مشارکت فرهنگیان بازنشسته


واکاوی کمبود شیرخشک از تولید تا قاچاق؛ چه عاملی سبب آشفتگی بازار شد؟

ورود نخستین محموله شیرخشک‌های وارداتی به بازار و افزایش تولید در حالی زمینه را برای اشباع بازار مصرف در آذرماه فراهم کرده است که در چندماه گذشته عوامل متعددی از جمله تخصیص نیافتن ارز و تعلل برای ثبت سفارش برای واردات مواد پایه تولید شیرخشک، این کالای راهبردی نوزادان را در بازار مصرف «کمیاب» و «نایاب» کرده بود.

شیرخشک یکی از محصولات پرمصرف در بین کودکان با مصرف سالیانه ۶۱ میلیون قوطی در کشور است که بخشی از این نیاز از محل واردات و بخشی نیز با تولید کارخانجات داخلی تامین می شود؛ به دلیل آنکه شیرخشک جزو محصولات راهبردی در تغذیه کودکان به شمار می رود، در سال های گذشته مشمول ارز یارانه ای (۴۲۰۰ تومانی) بوده و دولت با هدف تضمین تغذیه کودکان محروم از شیرمادر، آن را در سبد محصولات مورد حمایت خود قرار داده است.ادامه این گزارش تحلیلی را اینجا بخوانید.
 

واکاوی کمبود شیرخشک از تولید تا قاچاق/پرداخت سهم مشارکت فرهنگیان بازنشسته

سامانه‌ ارائه خدمات حقوقی به ایرانیان خارج از کشور راه‌اندازی شد

وزیر دادگستری و رییس کارگروه حقوقی قضایی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفت: سامانه‌ای در نهاد ریاست جمهوری برای ارائه خدمات حقوقی به ایرانیان خارج از کشور راه‌اندازی شده است.

امین حسین رحیمی در ارتباط مجازی و تبادل نظر با هموطنان در سخنانی نگاه به هموطنان خارج از کشور را خوشبینانه و حمایت‌گر توصیف کرد و افزود: برای تسهیل و حمایت همه جانبه از هموطنان خارج از کشور، ضروری است نسبت به تسریع در روند تهیه پیش‌نویس و انجام امور مقدماتی لایحه جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور اقدام شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.
 

واکاوی کمبود شیرخشک از تولید تا قاچاق/پرداخت سهم مشارکت فرهنگیان بازنشسته


بیماریهای غیرواگیر بیشترین علت مرگ و میر در کشور

مدیرعامل شبکه پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر کشور، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، بیماری‌های مزمن تنفسی، مصرف دخانیات، الکل، دیابت و اختلالات اعصاب و روان را از مهمترین عوامل مرگ و میر در کشور برشمرد و گفت: بیماریهای قلبی و عروقی شامل سکته قلبی، مغزی و فشارخون بالا ۵۵ درصد این مرگ و میرها را تشکیل می‌دهد.

محمدرضا مسجدی در حاشیه افتتاح کلینیک شفای انجمن حمایت از بیماران کلیوی در سخنانی افزود: توجه به اهمیت پیشگیری در بروز بیماریهای غیرواگیر مهم است و هر قدر امکانات درمانی را در کشور فراهم کنیم، تاثیر چندانی در کاهش میزان مبتلایان و مرگ و میر ندارد، اقدامات پیشگیرانه ارزان و کم هزینه است که می تواند با آموزش و اطلاع رسانی وسیع مردم را نسبت به عواقب مصرف مواد دخانی، الکل و رژیم غذایی نامناسب آگاه کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.
 

واکاوی کمبود شیرخشک از تولید تا قاچاق/پرداخت سهم مشارکت فرهنگیان بازنشسته

مصرف آنتی‌بیوتیک در ایران سه برابر سایر کشورها است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور سه برابر بیشتر از میانگین مصرف سالیانه آن در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است.

سید حیدر محمدی در پیامی به مناسبت هفته آگاه‌سازی آنتی‌بیوتیک‌ها افزود: اکنون مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها به حدی رسیده که به یک تهدید برای سلامت انسان‌ها تبدیل شده است همچنین تجویز غیرمنطقی و مصرف بی‌رویه داروهای ضد میکروبی در جمعیت انسانی و مزارع پرورش دام و طیور، رفته رفته بسیاری از میکروب‌ها را در برابر این داروها مقاوم کرده است و گسترش بیش از حد این پدیده، نتیجه‌ای جز بروز فاجعه در پی نخواهد داشت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.
 

واکاوی کمبود شیرخشک از تولید تا قاچاق/پرداخت سهم مشارکت فرهنگیان بازنشسته


۱۲ استان درگیر سیل هستند/ امدادرسانی ادامه دارد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به عملیات سیل و آب‎گرفتگی، برف و کولاک و طوفان در ۱۲ استان، از شرکت ۵۸ تیم امدادی در این عملیات خبر داد.

بابک محمودی با اشاره به عملیات سیل و آب‌گرفتگی، برف و کولاک و طوفان از ۲۹ تا ۳۰ آبان، به تشریح اقدامات جمعیت هلال‌احمر پرداخت و گفت: در این مدت زمان ۱۲ استان شامل ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، فارس، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان و مازندران درگیر سیلاب شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.
 

واکاوی کمبود شیرخشک از تولید تا قاچاق/پرداخت سهم مشارکت فرهنگیان بازنشسته

روند صعودی تولید دارو در هلال احمر وارد سومین سال شد

مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی در تشریح عملکرد این مجموعه در ۲ سال اخیر گفت: روند صعودی تولید دارو در سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر وارد سومین سال خود شد.

علیرضا عسکری با اشاره به عملکرد این مجموعه افزود: مجموعه تدارکات پزشکی بازوی توانمند دولت، جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت به شمار می‌آید و در کنار تولید انواع داروها و تجهیزات مهم پزشکی، نقش مفیدی در تأمین و توزیع داروهای کمیاب و داروهای پرونده ای از طریق شرکت بازرگانی سها کیش، پخش سها هلال و داروخانه‌های هلال‌احمر در سراسر کشور دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.
 

واکاوی کمبود شیرخشک از تولید تا قاچاق/پرداخت سهم مشارکت فرهنگیان بازنشسته

لزوم دستیابی به نرخ باروری ۲.۵ قبل از بسته شدن پنجره جمعیتی

صابر جباری رییس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه کشور در آستانه سالمندی قرار دارد، بر دستیابی به عدد ۲.۵ نرخ کلی باروری قبل از بسته شدن پنجره جمعیتی، تاکید کرد و افزود: کشور در آستانه سالمندی قرار دارد و برای رهایی از این بحران، باید بیش از پیش در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت کار کنیم.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.
 

واکاوی کمبود شیرخشک از تولید تا قاچاق/پرداخت سهم مشارکت فرهنگیان بازنشسته

آزادی بیش از ۱۰۰ زندانی محکوم مالی/سرقت همچنان در صدر جرایم تهران قرار دارد

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: بیش از ۱۰۰ زندانی دارای محکومیت‌های مالی، در ماه آبان با همکاری دستگاه قضا و خیران از زندان آزاد شده‌اند.

علی صالحی در هشتمین جلسه کاهش جمعیت کیفری با قرائت دستورهای پانزده‌گانه‌ ریاست قوه قضاییه و ابلاغ مکتوب این دستورها همچنین شیوه‌نامه و راهکارهای اجرای آن به همه معاونان دادستان و سرپرستان نواحی دادسرای تهران، بر اجرای دقیق این دستورها تاکید کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.
 

واکاوی کمبود شیرخشک از تولید تا قاچاق/پرداخت سهم مشارکت فرهنگیان بازنشسته


هشدار معاون اجتماعی فراجا به والدین شاغل و رهاشدگی فرزندان

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا به مقوله پیشگیری از اعتیاد از دوران کودکی تاکید کرد ‌و گفت: اکنون مهمترین بستر تربیتی یعنی خانواده مغفول مانده است زیرا شاهد والدین شاغل و فرزندان رها شده هستیم. این مسئله فرزندان ما را در برابر آسیب‌های متعدد و متنوعی قرار می‌دهد که بازگشت از آن بسیار سخت است.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.
 

واکاوی کمبود شیرخشک از تولید تا قاچاق/پرداخت سهم مشارکت فرهنگیان بازنشسته

۱۰۶هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی تسویه شد

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در اوایل دولت مردمی این صندوق ۱۰۶ هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی بدهکار بود ولی امروز همه این مبلغ تسویه شده است.

میرهاشم موسوی افزود: مبلغ ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی که از سال ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۰ برای پرداخت حقوق ایجاد شده بود و هزینه مالی سالانه آن برای صندوق به حدود ۲۳ تا ۲۴ هزار میلیارد تومان بالغ می‌شد، با همراهی و حمایت رئیس جمهوری و همکاری بین‌بخشی همه قوا کاملا تسویه شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.
 

واکاوی کمبود شیرخشک از تولید تا قاچاق/پرداخت سهم مشارکت فرهنگیان بازنشسته

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha