۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85298349
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خروج مرغ از کردستان ممنوع شد

۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبر: 85298349
خروج مرغ از کردستان ممنوع شد

سنندج- ایرنا- در هفدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کردستان تصویب شد که خروج مرغ از استان ممنوع است و با تولید کنندگانی که تمکین نکنند برخورد می شود.

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در هفدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که امروز سه شنبه در سال شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: نگاه متفاوتی نسبت به کردستان از سوی مسئولان کشوری وجود دارد و کسب رتبه نخست در جذب اعتبارات دور اول سفر رئیس جمهور به استان گواهی بر این ادعاست.

علی نوری با بیان اینکه نقطه اشتراکی در کشور در زمینه مشکلات مربوط به بازار وجود دارد و آن هم عدم بازرسی و نظارت هدفمند است، اضافه کرد: اگر بازرسی و نظارت هدفمند انجام شود بی شک پاسخ و نتیجه مناسب را دریافت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: خروج مرغ از استان غیرقانونی است و با تولیدکنندگانی که اقدام به این کار کنند برخورد می شود.


انجام بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از بازار استان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز که در این جلسه حضور داشت با اشاره به اینکه موجودی و قیمت کالاهای اساسی در استان به طور مستمر رصد می شود، اظهار کرد: اگر در ارتباط با کالایی کمبودی در بازار استان وجود داشته باشد به سرعت پیگیری می کنیم.

بختیار خلیقی ادامه داد: تمرکز کارگروه تنظیم بازار استان برای چهار ماه آخر سال بر طرح ذخیره سازی کالاهای اساسی و میوه و مرکبات و اجرای طرح نظارتی و برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا است.

وی با اشاره به اینکه سامانه جامع تجارت از سال ۱۴۰۰ نهادینه شده است گفت: وزارت صمت مکلف شده است در بستر این سامانه اقدام به ثبت تعداد فعالان، شناسه کالا و انبارها کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه نسبت ورودی و خروجی کالاها در بستر این سامانه مشخص و شفاف است، ادامه داد: میانگین شفافیت کالا استان دربستر سامانه جامع تجارت ۸۰ درصد است و می طلبد به ۱۰۰ درصد برسد.

خلیقی انجام هوشمندسازی بازرسی ها در بستر این سامانه را مفید خواند و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ هزار و ۵۰۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در بازار استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در نتیجه بازرسی های انجام شده هزار و ۸۳۵ فقره پرونده تشکیل و ۲ هزار و ۱۷ مورد تخلف به ارزش ۲۹۸ میلیارد ریال هم کشف شد.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت کردستان با اشاره به اینکه گشت های مشترک به طور مستمر در استان برگزار می شود، گفت: چهار هزار و ۸۷۷ مورد انبار استان در سامانه جامع انبارها ثبت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: از شامگاه گذشته خروج از مرغ از استان در راستای ممانعت از افزایش قیمت این کالا ممنوع شده است.

رئیس اتحادیه مرغداران هم در این جلسه به بیان مشکلات مرغداری ها و آسیب و ضررهایی که این واحدها متحمل شدند، پرداخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha