۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85298377
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۵ درصد از پلاک‌های اراضی کشاورزی نهاوند رفع تداخل شد

همدان- ایرنا- سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: ۹۵ درصد از پلاک‌های اراضی ملی و کشاورزی شهرستان نهاوند رفع تداخل شد.

توکل آبشناس روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون ۱۱۲ مورد اخطار در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز صادر شده و طی یک ماه گذشته سه فقره قلع و قمع با همکاری دادستانی، نیروی انتظامی و شهرداری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۵۹۲ مورد بازرسی از نانوایی‌های نهاوند انجام شده که از این میزان ۱۵۸ پرونده تخلف شامل گران فروشی و کم فروشی به منظور اعمال قانون به تعزیرات معرفی شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون به منظور تنظیم بازار، ۲۸ تن مرغ منجمد، ۱۱۰ تن برنج هومالی و هندی و ۵.۵ تن گوشت قرمز توزیع شده است افزود: این میزان اقلام اساسی در بازار توسط مباشران منتخب توزیع شده است.

وی یادآور شد: در آبان امسال ۳۴ مورد بازرسی و نظارت بر روند توزیع و عرضه اقلام اساسی صورت گرفته که از این میزان ۱۰ مورد تخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

آبشناس با اشاره به اینکه عمده تخلفات معرفی شده به تعزیرات عدم رعایت قیمت مصوب و عدم درج قیمت روی کالا بوده است، افزود: در طرح یک ماه شمیم از نیمه شهریور تا نیمه مهر ماه امسال نیز ۱۳۴ بازرسی در سطح شهرستان انجام و ۲۶ پرونده تخلفات به تعزیرات ارسال شده است.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha