تاکید استاندار سمنان از آمادگی برای حوادث زمستانه تا توسعه گردشگری

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان با اشاره به آغاز نزولات آسمانی، بر آمادگی هر چه بیشتر برای اجرای طرح زمستانه تاکید کرد و همراهی همه بخش‌ها را برای توسعه و رونق گردشگری استان خواستار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران استان سمنان در سالن‌ جلسات یادگار امام (ره) استانداری گفت: ضرورت دارد تا در راستای استفاده از تمامی ظرفیت های استان در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی و افزایش امیدآفرینی و اعتماد در بین‌ مردم به ویژه در خصوص مشارکت حداکثری در حوزه انتخابات، تدوین برنامه جامع و مدون گردشگری با محوریت مردم در سطح استان در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: طی سال جاری و سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه برگزاری جشنواره ها در راستای نشاط اجتماعی و معرفی ظرفیت های هر منطقه انجام شد.

استاندار سمنان با اشاره به کسب رتبه برتر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سطح کشور که نشان از رویکرد خاص استان به بحث میراث فرهنگی و گردشگری دارد، ادامه داد: معرفی و اطلاع رسانی در خصوص کاربردها و قابلیت‌های نرم‌ افزار «اپلیکیشن پارکوپولو» در راستای معرفی توانمندیهای گردشگری استان باید به صورت ویژه در برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

هاشمی اضافه کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و بارش برف و باران و یخبندان، ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان باید آمادگی‌ کامل‌ در اجرای طرح‌ زمستانه را داشته باشد.

تاکید استاندار سمنان از آمادگی برای حوادث زمستانه تا توسعه گردشگری

وی ابراز کرد: بازدید، بررسی، رسیدگی و بازسازی مجتمع های بین راهی، نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی در راه های استان به منظور خدمت رسانی بهتر به مسافران و زائران مورد نظر باشد.

وی یادآور شد: اعتبارات‌ مطلوبی به منظور پرداخت‌ تسهیلات ارزان قیمت با شرایط بسیار آسان در راستای توسعه بومگردی و توجه به مشاغل خانگی و صنایع دستی در استان اختصاص یافته است.

استاندار سمنان تاکید کرد: توسعه‌ بومگردی ها و اقامتگاه های‌ گردشگری روستایی از دیگر اولویت ها و سیاست های‌ کاری استان است و ضرورت دارد تا اقدامات در این‌ حوزه با محوریت دفتر امور روستایی و شوراها استانداری بیش از پیش تقویت شود.

«اپلیکیشن پارکوپولو» برنامه ای کاربردی و تلاشی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان سمنان با مشخصات و بیان سابقه تاریخی نقاط مختلف است که به تازگی به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان تهیه و رونمایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha