کارت زرد محیط زیست نهاوند به واحد آلاینده هوا + فیلم

همدان- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: اخطار زیست محیطی به یک واحد تولیدی که اقدام به آتش کشیدن پسماندها و زباله های ناشی از فرآیند تولید و ایجاد آلودگی شدید هوا کرده بود، ابلاغ شد.

عزیز قیاسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک واحد تولیدی در نهاوند به باور اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست در ساعات غیر اداری سرکشی به واحدها ندارند اقدام به آتش زدن ضایعات حاصل از تولید در محوطه واحد تولیدی کرد.

وی اضافه کرد: این واحد که در محدوده حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ متری جاده نهاوند- کرمانشاه قرار دارد با پسماند سوزی موجب ایجاد دود غلیظ در آسمان و حتی محدودیت دید رانندگان عبوری از مسیر نهاوند کرمانشاه کرده بود.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند اظهارکرد: حدود سه کامیون زباله بیشتر با محتویات کاغذ و بسته های به جا مانده در فرایند تولید در این محل به آتش کشیده شد در حالیکه مسئول این واحد مدعی آتش زدن چوب برای گرمایش واحد بود.

قیاسی با بیان اینکه ماموران حفاظت محیط زیست از محل ضایعات و پسماند سوزی فیلم تهیه و آن را در اختیار مسئول واحد قرار داد گفت: این واحد سال گذشته نیز اقدام به آتش زدن پسماند کرده بود با این وجود برای مسئول واحد آلاینده اخطاریه صادر شد.

وی تاکید کرد: چنانچه واحدهای تولیدی، خدماتی موجب آلودگی محیط زیست از طریق انتشار ذرات، گازهای آلاینده یا سوزاندن و مدیریت غیراصولی پسماندها همچنین پساب ها شوند نام واحدهای آلاینده در لیست واحدهای فصلی آلاینده های استان برای دریافت عوارض سبز قرار می گیرد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند افزود: همچنین در صورت تکرار تخلف، ضمن تشکیل پرونده متصدی واحد برای اعمال کیفر به مراجع قضایی معرفی می شود.

قیاسی بیان کرد: متصدی این واحد تولیدی مکلف به مدیریت، دفع و دفن صحیح پسماند عادی، بازیافت کاغذ و انتقال آن به محل دفن زباله در شهر نهاوند بود.

وی گفت: این واحد تولیدی به یک سیستم تصفیه خانه بزرگ مجهز است و پیشتر رایزنی های لازم با مسئول واحد برای انتقال پساب سایر واحدهای بدون تصفیه خانه به این محل و تصفیه فاضلاب صورت گرفته است.

بر اساس ماده ۱۲ و ۲۰ قانون هوای پاک آتش زدن پسماند ممنوع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha