۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 2750
کد خبر: 85299873
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت عراق: حمله به منطقه جرف النصر، نقض غیرقابل قبول حاکمیت عراق است

بغداد - ایرنا - دولت عراق اعلام کرد که حمله به پایگاه الحشد الشعبی توسط بمب افکن های آمریکایی نقض غیرقابل قبول حاکمیت این کشور است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از بغداد باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق در بیانیه‌ای که به السومریه نیوز ارسال شد، گفت: دولت عراق با تشدید تنش‌های اخیر که عرصه عراق طی دو روز گذشته شاهد آن بود، به‌عنوان یک تشدید خطرناک برخورد می‌کند.
وی افزود: ما حمله به منطقه جرف النصر را که بدون اطلاع نهادهای دولتی عراق انجام شد و نقض آشکار حاکمیت و تلاش برای برهم زدن وضعیت باثبات امنیت داخلی تلقی می شود، به شدت محکوم می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت عراق منحصراً به اجرای قانون و پاسخگویی متخلفان می‌پردازد که این حق انحصاری است و هیچ طرف خارجی حق ندارد این نقش را به نمایندگی از آن انجام دهد که بر اساس حاکمیت قانون اساسی عراق غیرقابل قبول است.

العوادی تاکید کرد: حضور ائتلاف بین‌المللی در عراق حضوری است که از نیروهای مسلح ما از طریق دوره‌های آموزشی، توانبخشی و مشاوره حمایت می‌کند و آنچه رخ داده نقض آشکار مأموریتی است که اعضای آن برای آن‌ها انجام می‌دهند، ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش در خاک عراق حضور دارد، بنابراین از آنها خواسته می‌شود که اقدامی نکنند.

دولت عراق تاکید کرد که «این نهاد از نظر قانون اساسی مسئول تدوین و اجرای سیاست های دولتی، حفظ نظم و ثبات و دفاع از امنیت داخلی است و هر اقدام یا فعالیت مسلحانه ای که خارج از نهاد نظامی انجام شود، محکوم است و خارج از قانون و منافع عالی ملی را تهدید می کند.

امروز چهارشنبه ۲۲ نوامبر ۲۰۲۳، فرماندهی آمریکا از حمله جداگانه و دقیق به دو تاسیسات در عراق خبر داد.

این فرماندهی در یک پست وبلاگی در "X" که آلسوماریا نیوز مشاهده کرد، اظهار داشت: "در صبح روز ۲۲ نوامبر، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده حملات جداگانه و دقیقی را علیه دو تأسیسات در عراق انجام دادند."

وی افزود: «این حملات پاسخی مستقیم به حملات علیه ایالات متحده و نیروهای ائتلاف توسط ایران و گروه‌های وابسته، از جمله حملاتی بود که در ۲۱ نوامبر در عراق رخ داد، که شامل استفاده از موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد بود».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha