وزیر میراث‌ فرهنگی از کارخانه تاریخی «ریسباف» اصفهان بازدید کرد 

اصفهان _ایرنا_ وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی روز چهارشنبه پس از ورود به اصفهان از مجموعه کارخانه تاریخی «ریسباف» اصفهان بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، عزت‌الله ضرغامی و هیات همراه که امروز برای افتتاح نخستین هتل ۵ ستاره اصفهان به این شهر سفر کرده است، به همراه برخی مسوولان استانی از جمله مهران زینلیان معاون امور عمرانی استانداری و مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از مجموعه تاریخی ریسباف بازدید کرد.

مجموعه کارخانه ریسباف اصفهان با بیش از ۹۰ سال قدمت، ۷۴ هزار مترمربع وسعت و بیش از ۴۸ هزار مترمربع بنای تاریخی، در حال تخریب تدریجی است.

وزیر میراث‌ فرهنگی در بازدید از این کارخانه تاریخی قول مساعد داد تا همکاری لازم را برای تعیین تکلیف ریسباف انجام دهد.

بانک ملی تملک بنای ریسباف را در اختیار دارد و از دوران دولت دهم به این سو بنا بوده، تملک آن با رعایت قوانین و مقررات برای ایجاد موزه منطقه‌ای اصفهان به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منتقل شود؛ اما این کار همچنان بدلیل آنچه «تعلق سرمایه مالی کارخانه ریسباف به سهامداران بانک ملی» خوانده‌ می‌شود، عملی نشده است.

ریسباف بعنوان دومین کارخانه ریسندگی اصفهان در سال ۱۳۱۱ با مشارکت جمعی از سرمایه‌داران در اصفهان راه‌اندازی شد. این اثر در تاریخ هشتم مرداد سال ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۶۰۱۸ بعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

دیدار با فعالان پیشکسوت گردشگری و سرمایه‌گذاری استان، افتتاح یک مجتمع گردشگری در منطقه کویری شاهین‌ شهر در محور تاریخی و گردشگری شمال شهر تاریخی اصفهان و بازدید از ارگ تاریخی مورچه‌ خورت از دیگر برنامه‌های سفر نیم روزه وزیر میراث‌ فرهنگی به اصفهان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha