به گزارش خبرنگار ایرنا؛ استاندار کرمانشاه در جریان این بازدید گفت که با توجه به افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه پیش از رفع مشکلات فنی و زیرساختی خطوط، هم اکنون قطارها در این مسیر به کندی و با سرعتی بین ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر تردد می کند.
محمدطیب صحرایی همچنین بر موقعیت ممتاز مبادلاتی کرمانشاه در حوزه حمل بار و تردد مسافری در غرب کشور تاکید کرد و خواهان افزایش سرعت قطار از کرمانشاه تا ملایر، تکمیل ایستگاه های مسیر از جمله بیستون و تکمیل راه آهن کرمانشاه تا اسلام آباد تا سال آینده شد.
سلیمانی، مدیر طرح های زیرساخت هم گفت که برای رفع مشکلات فنی و تکمیل ایستگاههای راه آهن کرمانشاه به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در راستای مصوبه دولت، بزودی پیمانکار آن انتخاب می شود.
معاون اجرایی رئیس جمهور هم بر ضرورت رفع مشکلات این مسیر همزمان با تکمیل خط ریلی کرمانشاه به خسروی تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، قطعه راهآهن فیروزان - کرمانشاه از ابتدای سال ۱۳۹۷ افتتاح و تحت مدیریت اداره کل راه آهن اراک بهره برداری میشود و فاز اول راه آهن کرمانشاه به مرز خسروی (کرمانشاه به اسلام آبادغرب) هم با پیشرفت ۸۳ درصدی در بخش زیرسازی تا سال ۱۴۰۴ ریل گذاری میشود.
این خط ریلی قرار است تا سال ۱۴۰۶ به مرز خسروی برسد. مسیری که هشت هزار و ۷۹۲ کیلومتر تونل و ۲ کیلومتر هم پل دارد که در سفر ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۱ رییس جمهور هم ۶۰۰ میلیارد تومان برای ادامه فعالیت آن تخصیص داده شد و کل پروژه راه آهن کرمانشاه به مرز خسروی ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تشکیل اداره کل راه آهن در کرمانشاه می تواند در به ثمر رساندن این پروژه ها و تحویل به موقع و حتی زودتر آن، نقش بسزایی داشته باشد.
با توجه به اینکه این خط ریلی نقش بسزایی در سهولت دستیابی به عتبات عالیات و جابجایی زائران اربعین حسینی دارد، ضرورت های نگهداری و تعمیر خط ریلی احداث شده، داشتن ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق و ظرفیت ها و موقعیت ویژه استان کرمانشاه، اما باوجود پیگیریهای مکرر و مکاتبات متعدد تاکنون ساختار سازمانی اداره کل راه آهن کرمانشاه تعیین تکلیف نشده است.
معاون اجرایی رئیس جمهور امروز پنجشنبه در سفری یک روزه وارد استان کرمانشاه شد و پس از ادای احترامبه مقام شامخ شهدای این استان قرار است از چند پروژه عمرانی بازدید کند و سپس در جلسه بررسی مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان نیز حضور یابد.
نظر شما