ادای احترام معاون اجرایی رئیس جمهور به شهدای  کرمانشاه

کرمانشاه-ایرنا- محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور صبح پنجشنبه در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در گلزار شهدای این استان نسبت به مقام شامخ شهدای این استان ادای احترام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین معنوی که استاندار و جمعی از مسوولان استان حضور داشتند، معاون اجرایی رئیس جمهور با اهدای گل و نثار فاتحه یاد و خاطره شهدای والامقام استان کرمانشاه را گرامیداشت.

معاون اجرایی رئیس جمهور امروز پنجشنبه در سفری یک روزه به استان کرمانشاه قرار است از چند پروژه عمرانی از جمله راه آهن و قطار شهری بازدید کند و سپس در جلسه بررسی مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان نیز حضور یابد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۲ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، یک هزار و ۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمدرسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha