۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹
کد خبر: 85300831
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گرامیداشت یاد و خاطره ۲۲ شهید هنرمند مراغه

۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹
کد خبر: 85300831
گرامیداشت یاد و خاطره ۲۲ شهید هنرمند مراغه

مراغه- ایرنا- سومین یادواره شهدای هنرمند مراغه با شناسایی ۲۲ شهید تا زمان حاضر، و با حضور جمعی از خانواده‌های این شهیدان برگزار شد و تجدید بیعت با شهدا در فضای معنوی و هنری رقم خورد. 

به گزارش ایرنا رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مراغه روز پنج‌شنبه در این یادواره شهدا که در سالن عبدالقادر مراغه برگزار شد، افزود: یادواره‌های شهدا فرصت مغتنمی برای آشنایی با سیره شهدا و ناگفته‌های زندگی آنان به شمار می‌رود و بر همین اساس نیز یادواره شهدای هنرمند نیز در فضای هنری و با معرفی قابلیت‌های هنری این شهیدان برگزار می‌شود.

گرامیداشت یاد و خاطره ۲۲ شهید هنرمند مراغه
رضا عسکری- یادواره ۲۲ شهید هنرمند مراغه

«رضا عسکری» افزود: پرداختن به جزئیات زندگی شهدا به ویژه شهدای اقشار، نه تنها درس‌هایی از مکتب عاشورا را به ما می‌آموزد بلکه موجب پربارتر شدن یادواره‌های شهدا و الگوسازی برای اقشار مختلف می‌شود.

وی همچنین با الهام گرفتن از سخنان رهبری در خصوص شهیدان، ادمه داد: شهدا قهرمانان واقعی تاریخ کشورمان هستند و با نثار جان خود، امنیت و آسایش را برای ملت شریف ایران اسلامی به ارمغان آورده‌اند.

وی افزود: با توجه به کثرت تعداد شهدای مراغه، ستاد گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این شهرستان باید در طول سال فعالیت داشته و تحقیق در خصوص سبک زندگی شهدا و تجلیل از این قهرمانان تداوم داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص برخی از ابعاد زندگی شهدای شهرستان کمتر سخن به میان آمده است، اظهار کرد: اهالی فرهنگ و هنر و رسانه باید بیش از پیش نسبت به تولید محتوا در این زمینه اهتمام داشته باشند.

«عسکری» افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، جای دارد تا به صورت گسترده در خصوص خانواده‌های شهدا تولید محتوا شود و بر همین اساس نیز یادواره‌های شهدا برای اقشار مختلف باید طراحی و اجرا شود تا فرصت معرفی تمامی شهیدان گلگون‌کفن فراهم گردد.

به گزارش ایرنا رئیس بسیج هنرمندان کشور نیز با صدور پیامی از عوامل برگزاری یادواره شهدای هنرمند مراغه قدردانی کرد و افزود: امروز که شاهد ظلم شیطان و حمله صهیونیست به مردم مظلوم فلسطین هستیم، توجه به شهدا و الگوسازی از آنان برای نسل‌های جدید و اقشار جزو نیازهای اساسی کشور است.

مراغه در طول هشت سال دفاع مقدس یکهزار و ۴۰۰ شهید گلگون‌کفن از اقشار مختلف برای صیانت از مام وطن تقدیم کرده که تاکنون فعالیت‌های هنری ۲۲ شهید از این تعداد مسجّل شده است.

گرامیداشت یاد و خاطره ۲۲ شهید هنرمند مراغه
تاکنون فعالیت هنری ۲۲ شهید دوران دفاع مقدس مراغه مسجّل شده است

سومین یادواره شهدای هنرمند مراغه طی سال جاری و در ذیل کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی و اجلاسیه یکهزار و ۴۰۰ شهید مراغه برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha