۲ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۰۶
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85301041
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سلاجقه: طرح ارزشگذاری اقتصادی منابع خدادادی کشور امسال انجام می‌شود

اهواز – ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست گفت: ارزشگذاری اقتصادی منابع خدادادی کشور در حال انجام است و تا پایان سال تقریبا به پایان می‌رسد.

به گزارش ایرنا ، علی سلاجقه شامگاه پنجشنبه در نشست با مدیران نفت و گاز مارون در اهواز در خصوص سرمایه‌های خدادادی و منابع طبیعی کشور اظهار کرد: منابع طبیعی و ملی از ارزش بالایی برخوردارند و اگر از بین بروند قابل بازگشت نیستند ، لذا بر اساس این طرح یک نقشه سازی برای هر منطقه شکل می‌گیرد که تاکنون ۸۰ درصد این نقشه سازی انجام شده است.

رییس سازمان محیط زیست مشخص شدن ضریب تاثیر و ضریب آلایندگی را بخش دیگری از این نقشه‌سازی عنوان کرد و گفت: بر این اساس، توزیع درآمدهای ناشی از عوارض آلایندگی عادلانه خواهد شد.

وی در خصوص مسئولیت اجتماعی صنایع گفت: برای محیط زیست مسئولیت اجتماعی تعریف نشده است و این مساله باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

سلاجقه با اشاره طرح‌های توسعه‌ای نفت در هورالعظیم گفت: در این زمینه نیز نشستی به منظور انجام توافق با وزارت نفت برگزار می شود، زیرا هورالعظیم سرمایه‌ای عظیم و سد بزرگی در مقابل گرد و خاک است و نقش مهمی در تلطیف آب و هوا ایفا می‌کند.

رییس سازمان محیط زیست با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی و تحریم‌ها گفت: دولتمردان همه هم و غم خود را برای رفع مشکلات اقتصادی به کار بسته اند و دولت با وجود وضعیت تحریمی تولید نفت را از ۵۰۰ هزار بشکه در روز با تلاش جوانان و دانش داخلی به سه میلیون بشکه در روز رساند.

سلاجقه تاکید کرد: توسعه پایدار زمانی متوازن می‌شود که توسعه و محیط زیست در کنار هم و در یک ترازوی متعادل قرار گیرند، هر کار توسعه‌ای در محیط زیست باید دانش بنیان و مبتنی بر علم و عقل باشد چراکه محیط زیست مساله‌ای شکننده است.

وی رویکرد دولت سیزدهم را محیط زیستی عنوان کرد و گفت: محیط زیست خوزستان باید از همه جهت در طراز اول کشور در همه حوزه‌ها باشد زیرا این حوزه از نیروی انسانی توانمندی برخوردار است.

به گزارش ایرنا رییس سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان به منظور شرکت در نخستین کنگره شهدا و ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست کشور به خوزستان سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha