۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85301244
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس پایان ناپذیر است 

زنجان - ایرنا - فرمانده اسبق قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع) گفت: فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس پاپان ناپذیر است و تا زمانی که این روحیه را داریم دشمن نمی‌تواند بر ما غلبه کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمد تقی اصانلو روز جمعه در همایش بزرگ بسیجیان استان با بیان اینکه امام خمینی(ره) در چهارم آبان سال ۵۸ دستور تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی را دادند، افزود: امام راحل زمانی این فرمان را صادر کردند که ۹ ماه با وقوع جنگ تحمیلی فاصله بود.

وی با بیان اینکه امام راحل با درایت خود شائبه های دشمن را به وضوح می دید، چون دشمن شناس بودند، گفت: وقتی که دانشجویان پیرو خط امام لانه فساد و جاسوسی را تصرف کردند، آمریکایی ها آرامش نداشتند.

این فرمانده دفاع مقدس ادامه داد: آمریکایی ها تلاش کردند جاسوسان آمریکایی را از ایران باز پس بگیرند اما تلاش های آنان به در بسته خورد و در ادامه عملیات فیزیکی را در پیش گرفتند.

وی با بیان اینکه استعمار به دنبال حذف نام اسلام بود، اظهار داشت: با شکل گیری بسیج نقش آفرینی بسیجیان در عرصه دفاع از اسلام و انقلاب آغاز شد.

اصانلو با بیان اینکه تمام توطئه های دشمنان همواره با شکست مواجه شده است، افزود: دشمن پس از ناکامی از جنگ سخت، تحریم اقتصادی علیه کشورمان را در پیش گرفت.

وی با بیان اینکه دشمن ریشه حماس را در مقاومت جمهوری اسلامی می بیند، اظهار داشت: این مقاومت در اولین روز جنگ در خرمشهر به وجود آمد.

این فرمانده دفاع مقدس گفت:هر چه فشارها به جهان اسلام بیشتر شود ارتش امام عصر(عج) نیز بیشتر خواهد شد، ادامه داد: امروز در خیابان های انگلیس ۷۰۰ هزار نفر در حمایت از غزه راهپیمایی می کنند چون شهدای غزه بسیجی ساز هستند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر فرهنگ شهید سلیمانی تاکید ویژه ای دارد، گفت:این فرهنگ همواره در طول جنگ نمود داشت تا آنجا که رزمندگان ما در حق دشمن ظلم نکردند.

این فرمانده با تاکید بر اینکه اسرائیلی ها در جنگ غزه می گویند رزمندگان فلسطینی جنایت می کنند و این دروغی بیش نیست، گفت: ایران در طول ۴۴ سال گذشته در حق دشمن ظلمی نکرده است.

اصانلو خاطر نشان کرد: امروز در غزه آتش بس اعلام شده که کمک هایی به مردم می شود که جای امیدواری دارد، هرچند خود اسرائیلی ها هم نیاز به بازسازی داشتند.

وی یادآور شد: امیدواریم جهان اسلام خودش را پیدا کند تا دشمن عنود اسلام "اسرائیل " را از صحنه روزگار محو نماید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha