فعالیت های جهادی با جوانان دهه هشتادی + فیلم

یاسوج - ایرنا - فعالیت های جهادی برای کاهش بار محرومیت ها و مشکلات به ویژه در مناطق روستایی و دورافتاده یکی از رسالت های مهم بسیج سازندگی محسوب می شود و در این عرصه گروه جهادی شهدای کهگیلویه با جوانان دهه هشتادی بالای ۱۲ سال است که مشغول فعالیت و ارایه خدمات به روستاییان و محرومان است.

به گزارش ایرنا، اعزام گروه های جهادی به دورترین و محروم ترین مناطق روستایی و عشایری و آمیخته شدن و همزیستی با زندگی و سختی روزگار مردمان این مناطق خود از زیباترین و باارج ترین جلوه های این اقدام خیرخواهانه است.

این گروه ها علاوه بر مشارکت در امر فعالیت های عمرانی و خدماتی از ساخت مدرسه و مسکن و یا درمان رایگان و سایر امور خیرخواهانه در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز حضور فعال و هدفمند در روستاها و مناطق حاشیه ای و فقیر نشین را سرلوحه برنامه های خود قرار داده اند.

سید سجاد شیروان جوان(۳۹ساله) دهه شصتی مجرد هست و در خانواده ای هفت نفره این روزها زندگی خود را وقف خدمت رسانی به مناطق محروم کرده است.

روستا زاده ای که دارای مدرک تحصیلی مهندسی عمران و شغل آزاد، خدمات رسانی در مناطق محرم را انتخاب کردهاست.

این جوان از سادات جلیل القدر امام زاده سید مهمیر از دهه هفتاد با حضور در مسجد در برگزاری برنامه های فرهنگی از جمله نمایشگاه های دفاع مقدس در کنار بزرگترهای روستا کسب تجربه کرد و به قول خودش این افراد هم اکنون با مسئولیت های مختلف در سراسر کشور مشغول خدمات رسانی هستند.

زمان شروع فعالیت جهادی

سجاد که به کتابخوانی علاقه زیادی داشت با مطالعه کتابهای سیره شهدا و الگو قراردادن شهدا و ارتباط با بسیج و سپاه ، عرصه جهاد سازندگی برای خدمت رسانی به مردم مناطق محروم با حمایت و پشتیبانی جوانان روستا و مردم شهرستان کهگیلویه از سال ۸۶ آغاز کرد و هم اکنون بیش از یکصد نفر از جوانان دهه هشتاد و نودی به صورت خودجوش و جهادی در خدمات رسانی به مردم محروم روستاها مشارکت دارند و می خواهد با این رویکرد مدیران جهادی و پای کار تحویل جامعه دهد .

محرومیت زدایی و ارائه بسترهای فرهنگی در روستاها

سجاد و گروه جهادی علاوه بر فعالیت های عمرانی در روستاها آموزش های لازم برای برقراری ارتباط مردم با دستگاه های متولی برای شتاب بخشی در خدمات رسانی را نیز ارائه می دهند در این زمینه گروه جهادی روحیه مطالبه گری را نیز با این رویکرد در بین جوانان روستا تقویت می کنند.

گروه جهاد شهدای کهگیلویه که در ساخت و ساز منازل مسکونی محرومین مشارکت زیادی داشته متشکل از نیروهای جوان و با تجربه است به قول سجاد در هر زمینه ای از اجرای طرح از توانمندی مهندس برای رعایت استاندارهای لازم به نحو احسن استفاده می شود.

فعالیت های جهادی با جوانان دهه هشتادی + فیلم

مردم برای خدمات رسانی به محرومین در حوزه های مختلف همکاری دارند

افراد زیادی با گروه جهادی شهدای کهگیلویه فعالیت دارند تعدادی با کمک مالی ماهیانه و افرادی با حضور خودجوش در اجرای طرح های محرومیت زدایی و افراد خیر و نوعدوست در فضای مجازی با خرید وسایلی مثل تلویزیون، بخاری،آبگرمکن،کولر و افرادی نیز در شناسایی محرومین و نیازمندان و ارائه خدمات بهداشت و درمان و آموزش در زمینه ترک اعتیاد همکاری دارند.

تعداد افرادی که با گروه جهاید مشارکت دارند

بالای ۱۵۰ نفر در زمینه های مختلف با گروه جهادی شهدای کهگیلویه همکاری دارند مسن ترین فرد گروه نیز بالای ۶۰ سال و کوچکترین فرد گروه هفت ساله است.

گروه جهادی شهدای کهکیلویه افتخار برترین گروه جهادی کشور در جشنواره مالک اشتر ملی را در سالهای ۱۳۹۹ و سال ۱۴۰۱ در کارنامه دارد و به قول سجاد این افتخار نتیجه حمایت و پشتیبانی همه مردم شهرستان کهگیلویه بخصوص جوانان و نوجوانان غیور و مردم دوست است که بدون هیچ چشم داشتی به مردم خدمت می‌کنند.

مثل شهدا فراجناحی باشیم

سجاد هدف از نام گذاری این گروه جهادی به اسم شهدای کهگیلویه را فراجناحی نبودن شهدا دانست و گفت: همه مردم و مسئولان باید برای بازکرن گرهی از مشکلات مردم مثل شهدا باشند و به نیابت از شهدای والامقام کار خیر ونیک انجام دهند.

فعالیت های جهادی با جوانان دهه هشتادی + فیلم

گروه جهادی شهدای گمنام با مسئولیت سجاد شیروان به صورت خودجوش با شناسایی مناطق هدف زیر ساخت های عمرانی زیادی در مناطق مختلف کهگیلویه ایجاد کرده است.

فعالیت های جهادی با جوانان دهه هشتادی + فیلم

تاکنون خدمات آموزشی، فرهنگی و عمرانی و کمکهای معیشتی و بسته های غذایی، برقکشی منازل تعمیر وسایل برقی نیازمندان، تهیه وسایل ضروری از قبیل بخاری، آبگرمکن، کولر، خدمات ترک اعتیاد و ...خدمات جدیدی نیز از قبیل خدمات درمانی, مشاوره ای
در مناطق تحت پوشش خود(مناطق و روستاهای محروم و کم برخوردار) را نیز انجام داده است.

گروه جهادی شهدای کهگیلویه با حضور بچه های دهه هشتادی با تامین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی نیازمندان، ساخت سرویس های بهداشتی و مشارکت در احداث ۲۱ خانه نیازمندان در فصول مختلف سال محرومیت زدایی که یکی از رسالت های اصلی بسیج را نمود عینی بخشیده است.

فعالیت های جهادی با جوانان دهه هشتادی + فیلم

این گروه جهادی با بیش از یکصد عضو فعال به صورت خودجوش روزهای پنجشنبه و جمعه به کارهای عمرانی در روستاها مشغول هستند.

این جوان بسیجی که با ساخت ۱۲ باب خانه مسکونی برای نیازمندان به عنوان جوان نمونه کشوری معرفی شده این تعداد واحد مسکونی را با همکاری نهادهای خدمات رسان و خیرین در روستاهای دورافتاده و محروم برای نیازمندان احداث کرد.

فعالیت های جهادی با جوانان دهه هشتادی + فیلم

گروه جهادی شهدای کهگیلویه که با برپایی بزرگترین ایستگاه صلواتی و ساخت ۱۲ باب خانه مسکونی برای محرومین هم اکنون در کشور شناخته شده و این موفقیت برای آنها به عنوان سنگربانان بی سنگر مشوقی برای خدمات رسانی بهتر شده است.

فعالیت های جهادی با جوانان دهه هشتادی + فیلم

این گروه جهادی در ایام و مناسبت های مختلف برنامه های فرهنگی را برای مردم مناطق و اعضای گروه برگزار می کند.
همزمان با نیمه شعبان و میلاد با سعادت امام زمان (عج)بزرگترین ایستگاه صلواتی به همت گروه جهادی شهدای کهگیلویه و جوانان عاشورایی روستای طولیان در سه راهی این روستا برپا شد.

اهالی روستای طولیان در سه راهی این روستا به مانند سالیان گذشته با همکاری تعداد زیادی از بچه های بسیجی دهه ی هشتاد و نودی این رسم را بجای آورده و از مردم و رهگذاران پذیرایی کردند.

وی بیان کرد: در این ایستگاه صلواتی بیش از ۲۰ هزار لیوان شربت و چای، قهوه و کیک و ابمیوه به شرکت کنندگان داده شد.

همچنین این گروه جهادی در ایام زلزله کرمانشاه، سیل های عظیم لرستان و خوزستان نیروهایی زیادی را به این مناطق اعزام کرده است.

صحبت پایانی سجاد شیروان بسیجی نمونه کشوری با مسئولان: با توجه به اینکه یکی از رسالت های اصلی دولت سیزدهم محرومیت زدایی است می طلبد نهادهای دولتی با حمایت از گروه های جهادی خدمات رسانی به مناطق محروم را سرعت بخشند.

گروه جهادی شهدای کهگیلویه، با هدف محرومیت زدایی و خدمات رسانی به هم نوعان بالای ۱۲ سال است که در این حوزه به صورت مستقل فعالیت دارد که توسط جمعی از جوانان بسیجی و انقلابی روستای طولیان و با همکاری مردم به صورت خودجوش شکل گرفت و با آسیب شناسی سایر گروه های جهادی فعالیت خود را آغاز کرد.

این گروه جهادی با برگزاری اردو از مناطق محروم شهرستان کهگیلویه و حومه سرکشی می کند و سپس در روستاهای دوردست و کم برخوردار بخشهای جاورده و قلعه ریسی به برگزاری اردوهای جهادی اقدام می کند.

در حال حاضر بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال فعالیت هستند و در مناطق مختلف استان حضور می یابند، گروه های جهادی متشکل از برادران و خواهران جهادی هستند که مشکلات را رصد و در نهایت برای رفع آن ها چاره جویی می شود.

این گروه ها در ساخت پل ها، مدارس، آموزش کودکان و نوجوانان و غیره کارهای خوبی انجام داده اند.

امیدوارم هیچ فقر و نیازمندی در جامعه نباشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha