استاندار: رفع محرومیت از کردستان نیازمند برنامه مدون مدیران است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: رفع محرومیت استان و گذر از فرصت‌های از دست رفته، نیازمند برنامه مدون مدیران و رسیدن به تعالی در همه شاخص‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در پیش نشست نهمین کنفرانس حکمرانی در استان کردستان در سنندج اظهار کرد: وضعیت جغرافیایی، جغرافیای سیاسی و ظرفیت‌های بومی در طول تاریخ به ویژه در ۱۰۰ سال گذشته، شرایطی را برای کردستان به وجود آورده که برای گذر از محرومیت‌ها و رسیدن به تعالی در همه شاخص‌ها، نگاه مستقر و برنامه مدون نیاز است.

وی افزود: امروز مسئله اصلی ما در کردستان با در نظر گرفتن همه بخش های اجتماعی، امنیتی و سیاسی، اقتصاد است و اقتصاد به نوعی بر مسائل دیگر، سایه افکنده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه مسیری که طی می‌کنیم، نباید نقض کننده اهداف عالی نظام باشد، افزود: در حکمرانی یا حکمروایی نیازمند راهبردهای مطابق با سیاست کلی رهبری و اهداف عالی نظام هستیم که به عنوان اسناد بالادستی مورد توجه کارگزاران در سطوح مختلف باشد.

زارعی کوشا به برگزاری اولین کنفرانس حکمرانی استانی در کردستان اشاره و آن را فرصتی بسیار مغتنم دانست و گفت: قرار است این کنفرانس توسط دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران و دانشگاه کردستان برگزار شود.

وی به تلاش برای تاسیس دانشکده حکمرانی در کردستان اشاره کرد و ادامه داد: دانشکده حکمرانی زیر مجموعه دانشگاه تهران ۲ سال است تاسیس شده و ۵۰ نفر از اساتید برجسته کشور، در آن مشغول فعالیت هستند.

رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران هم گفت: ایده ایجاد دانشکده حکمرانی به سال ۸۶ برمی گردد و ۲ سال است این دانشکده فعالیت دارد.

علی‌اصغر پورعزت با بیان اینکه وظیفه دانشگاه تهران کمک به رفع مشکلات کردستان است، اضافه کرد: امیدواریم مجوز ایجاد دانشکده حکمرانی در دانشگاه کردستان نیز صادر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha