۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۴
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85302087
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

انهدام ۲۰ باند سرقت سیم و کابل برق در اصفهان

۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۴
کد خبر: 85302087
انهدام ۲۰ باند سرقت سیم و کابل برق در اصفهان

اصفهان - ایرنا - رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از انهدام ۲۰ باند سرقت سیم و کابل برق و تجهیزات انتقال نیرو توسط کارآگاهان این پلیس از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش ایرنا ‌به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرمانده انتظامی اصفهان، سرهنگ‌ حسین تُرکیان افزود: بدنبال خاموشی هایی که بر اثر سرقت سیم و کابل برق در برخی از محلات و خیابان ها رخ داده و باعث بروز مشکلاتی عدیده ای برای شهروندان شده بود طرح ویژه ای در راستای مقابله با سارقان سیم و کابل برق در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در آخرین عملیات نیروهای فراجا در این خصوص، ظرف ۷۲ ساعت، ۲۴ نفر که در این زمینه فعال بودند در رصد هوشمندانه کارآگاهان قرار گرفته و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در مخفیگاه های خود دستگیر و با اعترافات بدست آمده از آنان ۸۲ فقره سرقت سیم و کابل برق کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان به رصد و شناسایی خریداران سیم و کابل مسروقه نیز اشاره کرد و با هشدار به کسانی که در این زمینه فعال هستند گفت: هرکس در زمینه خرید اموال مسروقه فعال باشد در ارتکاب سرقت توسط سارقان شریک است و برابر قانون به مجازات های تعیین شده محکوم خواهد شد

وی با بیان اینکه طرح ویژه نظارت و کنترل بر ضایعاتی ها بصورت مرتب توسط کارآگاهان پلیس آگاهی اجرا می شود گفت: در صورتی که اموال مسروقه به ویژه سیم و کابل های برق مسروقه در واحدهای آنها کشف شود این افراد به جرم خرید و فروش اموال مسروقه دستگیر و ضمن پلمب واحد مربوطه متهمان به مرجع قضائی معرفی می شوند.

دستگیری زندانی اصفهانی متواری در تهران

سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری یک زندانی دارای سابقه‌های متعدد شرارت که با استفاده از فرصت مرخصی از زندان دستگرد متواری شده بود، توسط ماموران این سازمان خبر داد.

سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر افزود: این زندانی متواری ساکن اصفهان، دارای محکومیت چهار سال و ۶ ماهه حبس به جرم حمل و نگهداری سلاح گرم، مشارکت در تخریب و اخلال در نظم بود.

بنا بر اعلام این سازمان، موضوع دستگیری این فرد با حساسیت ویژه در دستور کار مأموران سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت و با بررسی های اطلاعاتی خاص مشخص شد که فرد یاد شده بتازگی حوزه جغرافیایی اقدامات مجرمانه خود در زمینه قاچاق انسان را با حضور در استان‌های شمال غرب و مرکزی کشور پیگیری می‌کند.

در نهایت مخفیگاه وی در شهر قدس از توابع استان تهران شناسایی و در یک عملیات مشترک با عوامل پایگاه اطلاعاتی غرب تهران دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

کشف ۶ تن آرد خارج از شبکه توزیع در«فلاورجان»

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از کشف ۶ تن و ۸۰۰ کیلوگرم آرد خارج از شبکه توزیع به ارزش یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ‌ مرتضی هادیان روز شنبه افزود: در راستای طرح مقابله با احتکار کالا های اساسی و ارزاق عمومی، مأموران کلانتری ۱۶ این فرماندهی حین کنترل خودرو های عبوری در یکی از مسیرهای ارتباطی به یک دستگاه کامیون مشکوک و برای بررسی آن را متوقف کردند.

وی اظهار داشت: در این راستا مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این کامیون پرداختند که در بازرسی انجام شده از این خودرو تعداد ۱۷۰ کیسه آرد به وزن ۶ تن و ۸۰۰ کیلوگرم کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان ارزش محموله کشف شده را برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه راننده متخلف خودرو پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

دستگیری سارقان چهار استان در فریدن

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری ۲ سارق در حرکت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان فریدن و اعتراف متهمان به ۱۰ فقره سرقت در شهر همدان،نهاوند ، بروجرد و ملایرخبر داد.

سرهنگ حسین تُرکیان بیان داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان فریدن حین گشت زنی در حوزه ماموریتی خود به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با ۲ نفر سرنشین مشکوک شدند و به آن ها دستور توقف دادند اما راننده خودرو بدون توجه به ایست پلیس با سرعت متواری شد.

وی اظهار داشت: ماموران بلافاصله به تعقیب خودرو پرداختند و متهمان پس از اینکه عرصه را بر خود تنگ دیدند خودرو را رها کرده و به سمت مزرعه ذرت متواری شدند اما با اقدام بموقع و ضربتی ماموران هر ۲ نفر دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهمان جزء سارقان درحرکت هستند که به قصد انجام سرقت عازم مرکز استان بودند تصریح کرد: این افراد در تحقیقات صورت گرفته به ۱۰ فقره سرقت منزل ، مغازه و داخل خودرو در شهرهای همدان،نهاوند ، بروجرد و ملایر اقرار کردند و در نهایت به همراه پرونده به مرجع قضایی تحویل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha