۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۶
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85174976
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

باند سارقان ۱۰۰ میلیارد ریالی اموال شهروندان اصفهانی دستگیر شدند

اصفهان–ایرنا - فرمانده انتظامی اصفهان از دستگیری اعضای باند "سارقان در حرکت" که با دستبرد به منازل شهروندان اصفهانی بالغ بر یکصد میلیارد ریال از اموال آنها را به سرقت بُرده بودند، خبر داد.

"سارقان در حرکت" به سارقانی گفته می‌شود که در استان‌های مختلف مُباردت به سرقت می‌کنند.

به گزارش ایرنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان، سردار حمید علینقیان‌پور روز چهارشنبه افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در محدوده غرب و شرق شهر اصفهان و شکایت مالباختگان، بررسی این موضوع در دستور کار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: کارآگاهان پس از بررسی محل‌های وقوع سرقت و انجام اقدامات تخصصی، سرنخ‌هایی از باند چهار نفره‌ سارقان سابقه‌داری که در این سرقت‌ها دست داشتند، بدست آورده و آنها را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با رصد کارآگاهان، تمام متهمان شناسایی و در یک عملیات ضربتی با هماهنگی مرجع قضائی در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه آنها یک قبضه سلاح کلت کمری، یک تیغه خشاب و چهار تیر جنگی و مقادیر قابل توجهی طلاجات مسروقه به همراه تعدادی آلات و ادوات سرقت کشف شد.

سردار علینقیان‌پور با بیان اینکه متهمان به ۱۱ فقره سرقت منزل در شهر اصفهان اعتراف کرده‌اند، گفت: اموال به سرقت رفته توسط متهمان شامل طلاجات، سکه، ارز، لوازم صوتی و تصویری، تابلو فرش، نُقره‌جات و گوشی تلفن همراه بود که ارزش مجموع آنها بالغ بر یکصد میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه متهمان به مرجع قضائی تحویل داده شدند، از شهروندان خواست تا ضمن رعایت نکات ایمنی برای پیشگیری از سرقت، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه، مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری کلاهبردار یکصد میلیادرد ریالی کاشان

فرمانده انتظامی اصفهان همچنین از شناسایی و دستگیری متهم متواری که مبلغ یکصد میلیارد ریال از شهروندان کاشانی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سردار علینقیان پور افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان کاشانی مبنی بر اینکه فردی با چهره‌ای مُوجه به بهانه ساخت واحدهای خیریه درمانی اقدام به کلاهبرداری از آنان کرده و متواری شده است، مراتب در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی کاشان قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به متواری بودن متهم، اقدامات تخصصی برای دستگیری کلاهبردار ادامه داشت تا در نهایت، فرد کلاهبردار شناسایی و در یک عملیات پیچیده و منسجم پلیسی در مخفیگاهش در یکی از استان‌های مرکزی کشور دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در تحقیقات پلیس، متهم به کلاهبرداری یکصد میلیارد ریالی از شهروندان کاشانی اعتراف کرد.

سردار علینقیان‌پور به شهروندان توصیه کرد که از اعتماد بی‌جا به افراد سودجو که بدنبال منافع شخصی خود هستند، پرهیز کنند و کمک‌های خیرخواهانه خود را به مراکز خیریه معتبر بپردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha