عملیات پی‌ریزی ۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن اردبیل امسال به اتمام می‌رسد

اردبیل-ایرنا- مدیرکل راه وشهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرک شهید سلیمانی اردبیل در مرحله پی ریزی است و اگر شرایط جوی اجازه دهد پی‌ریزی این واحدها امسال تکمیل می‌شود.

به گزارش ایرنا محبوب حیدری روز شنبه در حاشیه بازدید از سایت شهرک شهید سلیمانی شهر اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در استان اردبیل در قالب طرح نهضت ملی مسکن نزدیک ۱۱۸ هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۲ هزار نفر تایید نهایی شد و ۲۸ هزار و۵۰۰ نفرواریز وجه کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۰ مربوط به شهر اردبیل و ۵ هزار واحد بقیه شهرستان‌های استان است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این واحدها از سال گذشته در تمام شهرستان‌های استان و امسال هم در شهر اردبیل شروع شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین گفت: ۱۵ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن به مساحت ۶۴۵ هکتار در شهرک شهید سلیمانی اجرا می‌شود که از این تعداد قرارداد ساخت ۱۳ هزار واحد با پیمانکار بسته شده وپروژه در حال اجرای فونداسیون است.

حیدری با بیان اینکه برنامه پیش بینی شده برای اجرای این واحدها ۲ ساله است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پی ریزی هفت هزار و ۵۰۰ واحد از این شهرک اجرا شده و تمام سعی ما بر این است اگر شرایط جوی اجازه دهد عملیات پی‌ریزی ۱۵ هزار واحد به اتمام برسد.

همچنین در این بازدید محمد زارع حسین زاده معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص مشخصات واحدهای مستقر در شهرک شهید سلیمانی گفت: در قطعات یک و ۲ این سایت که توسط شرکت شاخص‌کار در دست اجراست، ۱۳۰۰ واحد شامل ۶۵ بلوک ۲۰ واحدی است اجرا می شود که این واحدها پیلوت به اضافه پنج طبقه و در هر طبقه ۴ واحد احداث خواهد شد.

محمد زارع حسین زاده با بیان اینکه با توجه به نیاز و مقدار آورده متقاضیان این واحدها در متراژهای متنوع ۷۰ متری، ۷۵ و ۸۰ متری اجرا می‌شود، ادامه داد: تسهیلات این واحدها پنج هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر واحد است که بانک ملت به عنوان بانک عامل این تسهیلات را پرداخت می‌کند.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل هچنین گفت: ۱۳۰۰ واحد از این سایت در مرحله اجرای اسکلت است و اگر طبق برنامه پیش برویم این واحدها در سه ماهه نخست ۱۴۰۴ تحویل متاقضان خواهد شد.

وی همچنین در جریان بازدید از سایت های ۶ و هشت شهرک شهید سلیمانی گفت: کل واحدهای این ۲ سایت سه هزار واحد است که به صورت صنعتی در دست اجراست.

زارع حسین زاده سرعت بالای عملیات اجرایی را از مزیت‌های صنعتی سازی ساختمان ذکر کرد و گفت: در شیوه سنتی ابتدا فونداسیون تکمیل شده و بعد اسکلت ساخته می شود اما در واحدهای صنعتی همزمان با سازه، دیوار و سقف هم به صورت بتنی اجرا می شود.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: این مجموعه هم شامل ۷۵ بلوک ۴۰ واحدی و ۱۵۰ بلوک ۲۰ واحدی است که بلوکهای آن شامل پیلوت و پنج طبقه هر طبقه چهار واحد۷۵ و ۸۵ متری است.

وی با بیان اینکه این واحدها در سه ماهه اول ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهد رسید، یادآورشد: بانک تجارت به عنوان بانک عامل سه هزار واحد این مجموعه تسهیلات مورد نیاز به ارزش پنج هزار و ۵۰۰ میلیون ریال را پرداخت می کند. ضمن اینکه میزان تسهیلات برای واحدهای صنعتی ۳۵ درصد بیشتر است که در حال مکاتبه برای دریافت آن هستیم.

حسین زاده همچنین در جریان بازدید از پروژه مسکن اندیشه ۳ اظهار کرد: این سایت شامل ۴۶ بلوک ۱۰ واحدی به صورت پیلوت است که هر بلوک پنج طبقه دو واحدی با ۹۰ متر مربع مساحت مفید است.

وی با بیان اینکه زیربنای کلی این پروژه ۵۶ هزار متر مربع است، پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۷۰ درصد عنوان کرد و افزود: نازک کاری و نمای واحدها در حال اجراست و پیش بینی می شود در سه ماهه نخست سال آینده تحویل متقاضیان شود.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: این پروژه طبق استانداردهای روز اجرا می شود و تمامی آیین نامه‌های مسکن از جمله آیین نامه‌های مربوط به عایق‌کاری حرارتی در این پروژه لحاظ شده است.

حسین زاده در خصوص تسهیلات اعطایی به متقاضیان این واحدها هم گفت: میزان تسهیلات پیش بینی شده برای این واحدها سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریال بود که این رقم به پنج هزار و ۵۰۰ میلیون افزایش یافت.

وی همچنین در جریان بازدید از پروژه ۲۱۰ واحدی اندیشه ۲ هم گفت: این پروژه هم مراحل نهای را طی می کند و واحدهای آن آماده تحویل به متقاضیان است.

به گفته معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل متقاضیان این واحدها هم سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات داشتند و افزایش تسهیلات مشمول این واحدها نشد و این متقاضیان در نهایت با سه هزار و ۷۰۰ میلیون ریال صاحب خانه می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha