کمبود فضای آموزشی مهمترین چالش فنی و حرفه‌ای تربت‌حیدریه است

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر مرکز آموزش فنی و ‌حرفه‌ای منطقه تربت‌حیدریه (تربت‌حیدریه و زاوه) گفت: استقبال زیاد هنرجویان و در عین حال کمبود فضای آموزشی به عنوان مهمترین چالش این مجموعه به شمار می‌رود.

هاشم صادق‌زاده روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ساختمان قدیمی و کوچک فنی و حرفه ای شهرستان تربت حیدریه پاسخگوی نیاز هنرجویان بسیار و جوانان علاقه‌مند به حرفه‌‎آموزی نیست.

وی بیان کرد: اکنون مرکز فنی و حرفه‌ای تربت‌حیدریه با چالش توازن بخشی نیاز هنرجویان با امکانات محدود مواجه است که امیدواریم با بهره‌برداری از ساختمان جدید و تجهیز آن مشکل برطرف شود.

مدیر مرکز آموزش فنی و ‌حرفه‌ای منطقه تربت‌حیدریه با یادآوری قدمت ۵۴ ساله ساختمان و تجهیزات این مرکز گفت: این چالش زمانی خود را بیشتر نشان می‌دهد که شمار قابل ملاحظه‌ای از جوانان این خطه توان پرداخت هزینه‌ حضور در آموزشگاههای آزاد و غیرانتفاعی را ندارند.

وی ادامه داد: سازمان فنی و حرفه‌ای در پاسخ به علاقه و تقاضای هنرجویان تربت‌حیدریه، به سال ۱۳۹۶ عملیات اجرایی ساختمان شهرک ولی‌عصر را در زمینی به مساحت ۹ هزار مترمربع آغاز کرد.

صادق زاده پیمانکار عملیات ساخت این ساختمان را بسیج سازندگی عنوان کرد و ادامه داد: عملیات ساخت و کلنگ‌زنی ساختمان تربت حیدریه با صرف ۲۰ میلیارد ریال آغاز و تا سال ۱۴۰۰ نیز ۲۴ میلیارد ریال دیگر هزینه شده است.
وی تصریح کرد: پارسال نیز مبلغ ۲۰ میلیارد ریال دیگر برای این سازمان جذب و امسال نیز همین رقم تخصیص یافته اما هنوز جذب نشده‌ است.

کمبود فضای آموزشی مهمترین چالش فنی حرفه‌ای تربت‌حیدریه است

مدیر مرکز آموزش فنی و ‌حرفه‌ای منطقه تربت‌حیدریه ضمن تقدیر از فعالیت عمرانی بسیج اظهار کرد: بتازگی شاهد سرقت اسکلت فلزی این بنای نیمه کاره نیز هستیم که شایسته است مسوولان بالادستی سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در ادامه به فعالیت‌های آموزشی فنی و حرفه ای تربت حیدریه اشاره و اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸۹۷ نفر دوره آموزشی به میزان ۱۶۳ هزار و ۶۳۴ نفر ساعت توسط این مرکز برگزار شده‌ است.

صادق زاده گفت: از این میزان سهم شهرستان زاوه، برپایی هشت دوره آموزشی برای ۱۰۳ نفر و به میزان ۱۲ هزار و ۵۶۸ نفر ساعت آموزش بوده‌ است.

تربت حیدریه در فاصله ۱۵۵ کیلومتری مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha