رشد ۳۰۰ درصدی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تربت‌حیدریه طی ۲ سال

تربت‌حیدریه - ایرنا - مدیر مرکز آموزش فنی و ‌حرفه‌ای تربت‌حیدریه گفت که آموزشگاه‌های این شهرستان طی ۲ سال اخیر با رشد ۳۰۰ درصدی از ۳۵ به ۱۰۳ واحد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، هاشم صادق‌زاده روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت افزود: افزایش کم سابقه کمی و کیفی آموزشگاههای فنی و حرفه ای تربت حیدریه طی ۲ سال اخیر نشان از راهبرد حمایتی دولت به موضوع آموزش، کسب مهارت آموزی و کاهش بیکاری دارد.

وی اضافه کرد: اگرچه بیکاری یکی از چالش های جامعه است اما ضعف مهارت بویژه در بین فارغ‌ تحصیلان دانشگاهی مشکل جدی تری است و توجه به آن با شغل آفرینی ارتباط مستقیمی دارد.

وی اظهار کرد: مثلا فنی و حرفه ای به طور مستقیم در ایجاد شغل نقشی ندارد اما پارسال کارگروه اشتغال تربت حیدریه ۲۰ نفر سهمیه برای این اداره در نظر گرفت که به سبب مهارت آموزی متقاضیان صدرصد تحقق پیدا کرد.

رشد ۳۰۰ درصدی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تربت‌حیدریه طی ۲ سال

وی در عین حال خواستار توجه بیشتر مسوولان تربت‌حیدریه به اهمیت فنی و حرفه‌ای در ایجاد فرصت های شغلی شهرستان شد و گفت: همچنین توجه مدیران شهری به محیط پیرامونی ساختمان اداری فنی و حرفه ای تربت حیدریه دغدغه کارکنان و کارآموزان مرکز را کاهش می دهد.
صادق‌زاده اظهار کرد: سال گذشته در آموزشگاه‌های آزاد تربت حیدریه هزار و ۲۷ نفر وارد چرخه مهارت آموزی شدند که ۹۸۵ نفر آنها موفق به شرکت در آزمون شده و ۵۸۲ نفر قبول شدند همچنین از ۲۱۸ نفر پذیرش شده در آموزشگاه‌ دولتی شهرستان ۱۲۵ نفر با کسب نمره قبولی مهارت های لازم را آموختند.

مدیر مرکز آموزش فنی و ‌حرفه‌ای تربت‌حیدریه ادامه داد: در عین حال آینده متعلق به مشاغل هوشمند است بنابراین چاره‌ای جز بروز کردن خود نداریم.

صادق زاده در ادامه به مشکل فضای آموزشی بخش دولتی فنی و حرفه ای تربت حیدریه اشاره و اظهار کرد: ساختمان قدیمی و کوچک این شهرستان پاسخگوی نیاز رو به تزاید هنرجویان و جوانان علاقه‌مند به حرفه آموزی نیست.
وی با یادآوری قدمت ۵۴ ساله ساختمان فنی و حرفه‌ای تربت‌حیدریه و تجهیزات آن که با نیاز و متقاضیان رو به ازدیاد شهرستان تناسب ندارد، گفت: این چالش زمانی خود را بیشتر نشان می‌دهد که شمار قابل ملاحظه ای از جوانان تربت حیدریه توان پرداخت هزینه‌های هنرجویی در آموزشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی را ندارند.
وی افزود: معمولا جوانان و هنرجویان ترجیح می‌دهند آموزش‌های خود را در مرکز فنی و حرفه‌‎ای بگذارنند زیرا امتیازات زیادی از جمله هزینه کم و مهمتر از آن ارزش و اعتبار بین‌المللی مدرک و گواهینامه اخذ شده‌است که از همین روی تعداد متقاضیان در مرکز آموزشی تربت‌حیدریه روز به روز بیشتر می‌شود.
صادق‌زاده گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای در پاسخ به علاقه و تقاضای هنرجویان تربت‌حیدریه عملیات اجرایی ساختمان شهرک ولی عصر را در زمینی به مساحت ۹ هزار مترمربع در دست ساخت دارد.

مرکز شهرستان تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد و این شهرستان دارای مزیت نسبی در بخش های مختلف بویژه اقتصاد کشاورزی، صنایع وابسته و تجارت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha