۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85303089
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح تکام در مرحله ابهام زدایی و گفتمان سازی است

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت:‌ طرح تکام (توانمندسازی و کارآفرینی مردم‌ پایه) از ابتدای آبان ماه سال جاری به تصویب شورای برنامه ریزی این استان رسیده و در مرحله ابهام زدایی و گفتمان سازی قرار دارد.

لیلا غریب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب افزود: طرح تکام در آخرین نشستی که با حضور فرشته ساسانیt معاون امور زنان قرارگاه جهادی وزارت کشور و مسوولان استانی برگزار شد، مباحث و ابعاد پنهان موضوع مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه قرار نیست طرح تکام در همه روستاها اجرایی شود، اضافه کرد: تکام در روستاهای دارای ظرفیت اشتغال برای ساکنان دایمی اجرا می‌شود تا افراد بتوانند از بسترهای این طرح برای کسب و کار و تولید بهره مند شوند.

غریب تصریح کرد: افرادی که ساکنان یک روستا بودند و اکنون شهرنشین شده‌اند، توانمندی روستاها را می دانند و اینکه اگر به روستا بازگردند چگونه می توانند اشتغالزایی کنند،‌ پس از شناسایی این ظرفیت‌ها فرد متقاضی درخواست خود را به شورا یا دهیار و سپس به بخشداری و فرمانداری اعلام می کند تا مجوزهای لازم در اسرع وقت اعطا شود.

این مسوول با بیان اینکه اشتغالزایی تنها بخشی از طرح تکام محسوب می‌شود، گفت: دستگاه های اجرایی ملزم هستند تا در سریع ترین زمان ممکن مجوزهای لازم برای اشتغالزایی را صادر کنند، اما در بخش‌های دیگر و خارج از اشتغال نیز مسوولان باید تسهیل گر و تسریع کننده کارها باشند.

غریب خاطرنشان کرد: اگرچه طرح تکام در ۱۶ نظام مختلف برنامه ریزی شده است، اما بیشتر این طرح برروی توانمندسازی مردم پایه ریزی و متمرکز شده و تصمیم دارد که تا مردم برروی توسعه روستاها مترکز داشته باشند و دولت نیز تنها نقش تسهیل گری و تسریع کننده را ایفا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha