۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85303372
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۹ درصد از خانه‌های روستایی مراوه‌تپه نیازمند مقاوم‌سازی است

گنبدکاووس- ایرنا- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراوه‌تپه با اشاره به وجود بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی در این شهرستان، گفت: با توجه به نوسازی‌های صورت گرفته، ۴۹ درصد از این واحدها نیازمند مقاوم‌سازی است.

رحمان بردی صدقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی ساکنان مناطق روستایی مراوه‌تپه معادل ۵۱ درصد نوسازی شده و عملیات نوسازی بقیه واحدها هم طبق برنامه تا سال ۱۴۱۰ باید انجام شود.

رییس بنیاد مسکن مراوه‌تپه بیان کرد: از محل اعتبارات سال مالی ۱۴۰۱، قرارداد ساخت ۸۷۰ واحد منعقد و ساخت و سازها با پیشرفت‌های مختلف در حال انجام است و برای کمتر از ۵۰ واحد هم پایان کار صادر شد.

صدقی، تعهد امسال بنیاد مسکن مراوه‌تپه را ساخت ۸۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: سقف اعتبارات امسال سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با نرخ پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله است که به محض ابلاغ، قراردادها منعقد خواهد شد.

خسارت سیل و توفان به ۷۲ واحد روستایی مراوه‌تپه

وی یادآور شد: سیلاب و توفان هفته قبل به ۷۰ واحد مسکونی روستایی مراوه‌تپه که بدون سازه استاندارد بودند خسارت زد.

رییس بنیاد مراوه‌تپه افزود: این خانه‌ها دارای بافت قدیمی از نوع آجری و خشت و گلی است که شدت بارندگی و وزش باد باعث ترک خوردن سقف و دیوارهای اصلی آنها شد و امکان تعمیر وجود ندارد و همگی باید تخریب و نوسازی شود.

صدقی ادامه داد: پیگیری لازم به منظور جذب اعتبارات برای اعطای تسهیلات به مالکان این واحدها برای نوسازی در حال انجام است.

اجرای طرح هادی در ۶۳ روستای مراوه‌تپه

وی گفت: فاز اول اجرای طرح‌ هادی 10 روستا از ۹۲ روستای دارای طرح این شهرستان به پایان رسید و امسال هم در ۲۲ روستا از اعتبارات ۱۴۰۱ اجرای طرح عملیاتی شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراوه‌تپه افزود: امسال ۱۴۰ میلیارد ریال برای ۱۹ روستا مصوبه شد که پس از تخصیص، عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

صدقی ادامه داد: از محل اعتبارات بند ز و مشارکت‌ دهیاری، امسال در ۳۸ روستا ۵۰ هزار متر مربع از معابر خاکی آسفالت خواهد شد.

شهرستان مراوه‌تپه افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستای دارای کُد شناسایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha