۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85556737
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۲۰ واحد مسکونی مراوه‌تپه در صف نوسازی است

۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۸
کد خبر: 85556737
هزار و ۲۰ واحد مسکونی مراوه‌تپه در صف نوسازی است
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراوه‌تپه از برنامه‌ریزی برای نوسازی هزار و ۲۰ واحد مسکونی در این شهرستان مرزی در سال جاری خبر داد و گفت: ۶ هزار و ۳۰۰ باب خانه اهالی مراوه‌تپه کم دوام و نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

رحمان‌بردی صدقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع سهمیه امسال بنیاد مسکن مراوه‌تپه برای نوسازی منازل مسکونی تاکنون برای ۶۸۵ واحد آن در بانک‌های عامل قرارداد پرداخت سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای هر واحد بسته شد.

وی بابیان اینکه هم اکنون در مناطق شهری و روستایی مراوه‌تپه ۱۲ هزار و ۳۳۰ واحد مسکونی وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد تاکنون ۶ هزار و ۳۰ واحد آن یا با هزینه شخصی مالکان و یا با استفاده از تسهیلات بانکی قرض الحسنه بنیاد مسکن، نوسازی شده است.

صدقی ادامه داد: درصورت تحقق کامل سهیمه نوسازی مسکن امسال مراوه‌تپه، ۱۶ درصد به شمار واحدهای مقاوم سازی شده این شهرستان مرزی اضافه خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن مراوه‌تپه همچنین با اشاره به افتتاح ۱۰۶ واحد مسکونی مناطق روستایی این شهرستان در چند روز گذشته، گفت: برای احداث این خانه‌ها در مجموع اعتباری ۱۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

صدقی به اجرای طرح هادی در مناطق روستایی مراوه‌تپه هم اشاره کرد و گفت: از مجموع ۹۲ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان تاکنون طرح هادی در ۶۵ روستا شروع شده و فاز نخست آن در ۱۳ روستا پایان یافته است.

وی ادامه داد: چند روز پیش نیز باحضور استاندار گلستان اجرای طرح هادی در ۲۷ روستا با اعتبار ۱۸۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.

رئیس بنیاد مسکن مراوه‌تپه افزود: علاوه بر زیرسازی و جدول کشی معابر این روستاها، ۴۸ هزار مترمربع از معابر آن هم در قالب مشارکتی این نهاد با دهیاران آسفالت شده است.

شهرستان مراوه‌تپه افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستای دارای کُد شناسایی و یا نقطه جمعیتی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha